پورابراهیمی: آقای جهانگیری! در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی آدرس غلط به مردم ندهید

رئیس کمیسیون اقتصادی خطاب به جهانگیری گفت: تعیین ارز ۴۲۰۰ تومانی قبل از تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بوده است، بنابراین آدرس غلط به مردم ندهید.

پورابراهیمی: آقای جهانگیری! در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی آدرس غلط به مردم ندهیدبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز طی تذکری شفاهی گفت: آقای جهانگیری بهتر است درخصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی واقعیت‌ها را به مردم بگوید. همانطور که تاریخ گواهی می‌دهد و همگان اطلاع دارند، دولت در فروردین ۹۷ علی رغم مخالفت صریح مجلس و کمیسیون اقتصادی تصمیم به تعیین ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفت که آثار زیانبار آن هر روز بیشتر از گذشته در اقتصاد کشور نمایان می‌شود.

او در ادامه خطاب به معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: صحبت‌های جنابعالی مبنی بر اینکه تصمیمات مربوط به تعیین ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور، در مردادماه گرفته شده، آدرس غلط دادن به مردم است، چرا که در فروردین ماه چند سال قبل که برای ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم گرفتید، جلسه‌ای تحت عنوان سران قوا در کشور وجود نداشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: بعدها پس از تصمیم، مقام معظم رهبری دستور تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی را دادند و در مرداد ماه کار انجام شد و در دستور کار قرار گرفت. مسئولیت و تبعات این اقدام  و هزینه سنگینی را که برای کشور ایجاد کردید، بپذیرید؛ درباره این موضوع مجلس می‌خواهد تصمیم بگیرد.

پورابرهیمی تصریح کرد: در جلسه حدود سه ساعته‌ای که در دفتر شما پس از هماهنگی رئیس مجلس وقت داشتیم، پس از حدود دو ساعت و نیم مذاکره اعضای کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی وقت، به چه منجر شد؟ جمع‌بندی شما این بود که گفتید مجلس و دولت هر کدام کار خودشان را انجام دهند و ما هم در دولت تصمیمی گرفتیم و می‌خواهیم آن را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار