دولت ترامپ درصدد تسریع واکسیناسیون کرونا

دولت ترامپ در حال برنامه ریزی برای صدور دستورالعمل‌های جدیدی است تا روند واکسیناسیون ویروس کرونا را در سراسر آمریکا تسریع بخشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری اکسیوس امروز سه شنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال برنامه ریزی برای صدور دستورالعمل و راهکار‌های جدیدی است تا روند واکسیناسیون ویروس کرونا را در سراسر آمریکا تسریع بخشد.

طبق این دستورالعمل‌ها افراد بالای ۶۵ سال و همچنین کسانی که از بیماری مزمن رنج می‌برند مشمول تلقیح واکسن می‌شوند.

علاوه بر این، دولت می‌خواهد مکان‌های واکسیناسیون را به مراکز بهداشتی و داروخانه‌های بیشتری گسترش دهد.

بر اساس اعلام مراکز کنترل بیماری، نزدیک به ۹ میلیون نفر در آمریکا واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند.

در شرایطی که آمریکا و بسیاری از کشور‌های جهان واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده اند، نتیجه تحقیقات موسسه پیو نشان می‌دهد که در ماه سپتامبر پنجاه درصد از آمریکایی‌ها گفته بودند تمایلی به دریافت واکسن کرونا ندارند و چهل درصد نیز معتقدند "قطعا" یا "احتمالا" واکسن کرونا را تزریق نمی‌کنند.

طبق آمار مرکز مطالعاتی جانز هاپکینز تاکنون بیش از ۲۳ میلیون آمریکایی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۳۸۵ هزار و ۲۴۹ تن جان باخته‌اند.

این اقدام ترامپ ظاهرا برای بهبود بخشیدن به وجهه دولت او در روزهای پایانی ریاست جمهوری‌اش است. بنا بر اعلام دموکرات‌ها، مجلس نمایندگان آمریکا -که در کنترل آن‌هاست- روز چهارشنبه طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را به رای می‌گذارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار