افزایش ۱۰ برابری اعتبارات عمرانی توسعه زیرساخت‌های گردشگری اردبیل

استاندار اردبیل گفت: اعتبارات عمرانی توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان ۱۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: اعتبارات عمرانی توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان ۱۰ برابر شده که برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری برای ایام پساکرونا نزدیک به هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفتیم که امیدواریم اقدامات خوبی انجام دهیم.

او اظهار کرد: در حوزه اقتصاد گردشگری استان با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر کسب‌و‌کار‌هایی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم با این صنعت مرتبط بودند به حالت تعطیل درآمدند اگر چه صنعت گردشگری تعطیل شد، اما توسعه این حوزه در استان فعال باقی ماند.

استاندار اردبیل بیان کرد: اردبیل یک استان گردشگرپذیر در زمینه طبیعت‌گردی و دارای مراکز آب‌درمانی است و با توجه به شرایط اقلیمی جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد، اما شیوع ویروس کرونا موجب شد مجموعه‌های ما آسیب‌پذیر شوند و کرونا به ما نشان داد باید در سطح ملی تدبیری اندیشیده شود.

بهنام جو تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و سایر قوا در تدوین برنامه هفتم توسعه برای این موضوع باید تدبیری بیاندیشند صندوق حمایت از گردشگری مانند صندوق حمایت از کشاورزی و صنعت تشکیل شود تا فعالان و سرمایه‌گذاران گردشگری در این ایامی که به صنعت گردشگری خسارت‌های زیادی وارد شده بتوانند از این صندوق استفاده کنند.

او گفت: دولت تلاش‌های زیادی برای جبران بخشی از این خسارت‌ها در قالب پرداخت تسهیلات انجام داده، اما رضایت‌بخش نیست و نمی‌تواند ضرر و زیان فعالان این حوزه را جبران کند.

استاندار اردبیل افزود: با توجه به شرایط کنونی باید بحث گردشگری و شیوه‌های جدید را پیش ببریم و گردشگری مجازی را نیز فعال کنیم که کمیته‌ای در استان تشکیل شده و با توجه به رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، تغییراتی را در طراحی و ایجاد تأسیسات گردشگری استان خواهیم داشت.

بهنام‌جو عنوان کرد: در بخش آب‌درمانی‌ها سعی می‌کنیم تا تعدادی از آن‌ها را روباز طراحی کنیم، البته در حال حاضر بر روی این موضوع کار می‌کنیم تا تهویه به خوبی انجام شود، باید از کرونا درس بگیریم تا برای آینده آماده باشیم.

او اظهار کرد: در بحث حمل‌و‌نقل، ترانسفر و اقامت، همه مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی را لحاظ خواهیم کرد، استان ما برای پساکرونا آماده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار