کاهش غلظت آلاینده‌های جوی در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: غلظت آلاینده‌های جوی در مشهد و شهر‌های صنعتی خراسان رضوی از عصر فردا کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: جوی پایدار در خراسان رضوی حاکم است و شاخص کیفیت هوای مشهد در وضعیت ناسالم قرار دارد.

او افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در روز‌های پنجشنبه و جمعه در شمال و نقاط مرکزی خراسان رضوی پیش بینی شده است که این شرایط باعث کاهش غلظت آلاینده‌های جوی خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: ماندگاری هوای گرم تا روز‌های ابتدایی هفته آینده در خراسان رضوی تداوم دارد و در این مدت میانگین دما در برخی از مناطق خراسان رضوی بین دو تا سه درجه افزایش می‌یابد.

آهنگرزاده بیان کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۰ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به روز گذشته دو درجه افزایش دارد و در روز‌های آینده تا ۲۱ درجه می‌رسد.

او تصریح کرد: کمینه دمای هوای دیشب مشهد دو درجه زیر صفر بود که امشب به یک درجه زیر صفر می‌رسد و در شب‌های آینده به بالای صفر درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: ریوش با کمینه دمای هفت درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای ۲۲ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آهنگرزاده  اظهار کرد: در این مدت بیشترین شدت وزش باد در فریمان با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام//ف .ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.