اظهارات فرماندار مرودشت پیرامون خودکشی کارگر شهرداری

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر خودکشی یکی از کارگران شرکت پیمانکاری شهرداری مرودشت و گمانه زنی پیرامون علت این اقدام، فرماندار ویژه مرودشت، توضیحاتی در مورد حادثه و بررسی‌های انجام شده، ارائه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رهام پیکری فرماندار ویژه مرودشت،گفت: یک کارگر ۳۱ ساله که طی مدت سه سال در یک شرکت پیمانکاری شهرداری کار مشغول به کار بوده  به زندگی خود خاتمه داده است.

او، با اشاره به آغاز تحقیقات دستگاه‌های انتظامی و امنیتی از بدو وقوع این حادثه، گفت:  حقوق کارگران شرکت پیمانکاری مذکور، براساس اسناد، یک ماه با تاخیر پرداخت شده و آخرین حقوق دریافتی کارگران هم مربوط به پایان مهرماه است که در زمان وقوع حادثه هنوز حقوق آذرماه پرداخت نشده بود، اگرچه شواهد نشان می دهد  منابع مالی برای پرداخت حقوق آبان نیروها تامین شده و قرار بود به حساب کارگران واریز شود.

پیکری، با اشاره به اینکه حقوق ها به حساب کارگران واریز شده، بیان کرد: بعد از جمع آوری اطلاعات پیرامون این حادثه، جلسه ای با حضور اعضای شورای تامین در محل فرمانداری مرودشت برگزار و موضوع بررسی شد.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت، با تاکید بر اینکه تعداد کارگران تحت مدیریت شرکت پیمانکاری تامین نیروی شهرداری مرودشت، ۵۷ نفر بوده، تصریح کرد: براساس اسناد، کارگران فقط حقوق آذرماه را طلبکار هستند و مطالبات اضافه کاری آنان نیز تا مرداد ماه پرداخت شده است.

او، ادامه داد: بررسی‌ها حاکی از آن است که علت اقدام به خودکشی کارگر فوت شده برای پرداخت نشدن حقوق نبوده و برخی از شهرداری‌ها در فارس و کشور به دلیل مشکلات ناشی از کاهش درآمد، ماه‌ها حقوق معوقه دارند.

پیکری در خصوص وضعیت خانواده این کارگر متوفی، افزود: این کارگر ۳۱ سال سن داشت و همسر او از کارکنان یک داروخانه در مرودشت است که  یک فرزند دو تا سه ‌ساله هم دارند.

رئیس شورای تامین شهرستان مرودشت به استناد گزارش یکی از همکاران کارگر فوت شده شهرداری مرودشت، اضافه کرد: متوفی صبح روز حادثه در مورد تصمیمش به خودکشی صحبت کرده بود اما او موضوع را جدی تلقی نکرده و به کسی هم اطلاع نداده است. 

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه مسئولان قضایی دستورات لازم را برای بررسی همه جانبه این پرونده صادر کرده‌اند، اظهار کرد: برای اینکه حقی از این کارگر و سایر کارگران ضایع نشده باشد، وضعیت قراردادها بررسی شده است.

پیکری، با اشاره به تعیین نماینده‌ای به نیابت استانداری فارس و فرمانداری مرودشت برای تداوم رسیدگی به موضوع گفت: طی بررسی اسناد مربوط به کارگر متوفی، نامه‌های درخواست وام به مبلغ ۱۲۰ میلیون و ۵۰ میلیون و خرید کامیون از یک شرکت لیزینگ نیز مشاهده شده است.

او، با بیان اینکه یکی از دوربین‌های موجود در محوطه واحد موتوری شهرداری مرودشت، فیلم حادثه را ضبط کرده، بیان کرد: براساس گزارش‌ها، متوفی زمانی که نگهبان مشغول ادای فریضه نماز بوده، اقدامش را عملی کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه همه مسئولان پیگیر حق و حقوق کارگر متوفی هستند، تصریح کرد: اگر قصوری از سوی شهرداری یا پیمانکار واقع شده باشد، رسیدگی می شود.

پیکری، ادامه داد: هنوز سند و مدرکی که علت اقدام به خودکشی کارگر را نشان دهد، به دست نیامده است و باید تا گزارش نهایی پلیس و دستگاه امنیتی و نهاد قضایی پیرامون علت این حادثه منتظر بمانیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۵۴ ۲۴ دی ۱۳۹۹
آقای فرماندار ب مشکلات برسید تا شاهد چنین اتفاقات نباشیم
آخرین اخبار