اتصال ابوطالب شمالی مشهد به ابوطالب جنوبی در نیمه اسفند

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در نیمه اسفند پروژه تقاطع غیرهمسطح ابوطالب افتتاح خواهد شد که به این وسیله ابوطالب شمالی به ابوطالب جنوبی متصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با توجه به مطالبه چندساله مردم منطقه شهید چراغچی و تاکید شهردار مشهد عملیات اتصال ابوطالب جنوبی به شمالی با احداث یک تقاطع غیرهمسطح بتنی آغاز گردیده است.
 
او افزود: اتصال ابوطالب جنوبی به شمالی موجب رشد اقتصادی منطقه، افزایش امنیت منطقه شهید چراغچی و کاهش ترافیک خواهد شد و با توجه به دستور شهردار مشهد در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: سازه این پل بتنی و با تیر‌های از پیش ساخته است و طول این پل با احتساب رمپ‌ها در مجموع ۴۵۰ متر می‌باشد. عرض سواره رو در دو مسیر رفت و برگشت ۲۳ متر بوده و این پروژه دارای هشت دهانه هر کدام به عرض ۲۳ متر می‌باشد.
 

بیشتر بخوانید


کاظمی بیان کرد: تا الان اقدامات خوبی در این پروژه صورت گرفته که می‌توان به اجرای خاکبرداری ۳۵ هزار مترمکعب، خاکریزی ۲۰ هزار مترمکعب، اساس و زیراساس ۱۰ هزار مترمکعب، جدول گذاری به طول ۴۵۰۰ متر، اجرای قالب شامل دیوار، عرشه، ستون و کوله ۴۰۰۰ مترمربع، اجرای شمع ۵۷ عدد، تولید تیرپیش ساخته ۲۳ متری ۷۲ عدد، آرماتوربندی به مقدار ۱۲۰۰ تن، قطعات پیش ساخته خاک مسلح و قرنیز بتنی ۲۱۰۰ عدد و بتن ریزی از عیار ۱۵۰ الی ۴۵۰ به مقدار ۷۵۰۰ مترمکعب اشاره نمود.

او در مورد اقداماتی که در هفته آینده انجام می‌شود تصریح کرد: در هفته پیش رو اقداماتی همچون قالب بندی و بتن ریزی کانال روی عرشه و رمپ ها، جدول کاری رمپ‌های خاک مسلح برای دوربرگردان‌های زیر عرشه و اتوبوسرانی، قالب بندی، آرماتوربندی و بتن ریزی دهانه هشتم و دیافراگم A۲، عایق کاری عرشه و همچنین لایه‌های اساس و زیراساس در ضلع شمال و جنوب پروژه صورت می‌پذیرد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: هم اکنون این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۷۲/۵ درصدی برخوردار است و تا ۴۹ روز دیگر به بهره برداری می‌رسد.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.