برگزاری همایش بزرگداشت ناظم الاطبا در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همایش بزرگداشت میرزاعلی اکبر خان نفیسی، معروف به ناظم الاطبا به صورت مجازی در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همایش مجازی بزرگداشت میرزاعلی اکبر خان نفیسی، معروف به ناظم الاطبای کرمانی؛ چهارشنبه اول بهمن ماه از ساعت ۹ صبح در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان با حضور جمع محدودی از اساتید، محققان و مسئولان برگزار می‌شود.

او افزود: این برنامه به صورت مجازی از چند پلتفروم ( در فناوری اطلاعات یا IT؛ پلتفرم، هر نرم‌افزار یا سخت‌افزاری است که برای میزبانی یک اپلیکیشن یا سرویس مورد استفاده قرار می‌گیرد.) مختلف در رسانه‌های اجتماعی به صورت همزمان پخش خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه این همایش با رونمایی از ۵ جلد از آثار مرحوم نفیسی همراه خواهد بود، تصریح کرد: چاپ مجموعه آثار میرزا علی اکبر نفیسی از کار‌هایی بود که کمیته علمی در دستور خود قرار داد و  این آثار در دو دسته آثار پزشکی و غیرپزشکی تقسیم شد و ۵ جلد از کتب  او؛ پس از تصحیح و بازخوانی به چاپ رسیده است و در این همایش رونمایی خواهد شد.

میرزا علی‌اکبرخان نفیسی ملقب به ناظم الاطبای کرمانی پزشک، ادیب و دانشمند ایرانی است. او از برجسته‌ترین پزشکان اواخر عهد قاجار محسوب می‌شود که به صورت شبانه روزی به مداوای بیماران اشتغال داشت و هرگاه که فراغتی حاصل می‌کرد در فن خویش یا فنون دیگر به تالیف و ترجمه نیز می‌پرداخت.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار