استاندار کرمان:

خسارت سرما زدگی محصولات کشاورزی جنوب کرمان بی سابقه بود

زینی وند با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی گفت: برای جبران خسارت وارده ناشی از سرما زدگی به کشاورزان جنوب کرمان تمام توانمان را به کار می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی زینی وند استاندار کرمان در سفر یک روزه به جیرفت و عنبرآباد در جلسه اقتصاد مقاومتی گفت: خدمات زیادی در جنوب کرمان برای رشد و آبادانی انجام شده است و آینده منطقه جنوب کرمان خیلی خوب پیش بینی می شود.

او افزود: کشاورزی جنوب کرمان نیاز به تحول و توسعه بیشتری دارد، صنایع تبدیلی در این منطقه باید گسترش پیدا کنند و ارزش افزوده محصولات کشاورزی باید افزایش یابند.

زینی وند تصریح کرد: معادن ارزشمند بسیار غنی در جنوب وجود دارند که به همین واسطه جنوب کرمان می‌تواند به منطقه مهاجر پذیر تبدیل شود.

او افزود: برای رونق اقتصادی باید راه تولید ثروت از همه داشته‌های طبیعی منطقه را به مردم آموزش دهیم.

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت اتاق بازرگانی به عنوان معین اقتصادی جیرفت و عنبرآباد گفت: به همت اتاق بازرگانی به عنوان معین اقتصادی در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد اقدامات پایه‌ای و بسیار خوبی صورت گرفته است که در آینده تاثیرات بیشتر خودش را برای منطقه نمایان خواهد کرد.

زینی وند با بیان اینکه منطقه جنوب کرمان از ظرفیت‌های خوب اقتصادی برخوردار است تصریح کرد: این منطقه نیازمند معین‌های اقتصادی جدید با هدف آموزش و توانمند ساختن اشخاص برای تولید ثروت است.

استاندار کرمان با اشاره به فضا‌های دانشگاهی و آموزشی در جنوب کرمان گفت: با وجود دانشگاه‌هایی که در جیرفت وجود دارد این منطقه یکی از مناطق غنی است که آینده ای درخشان دارد.

او با اشاره به سفر خود گفت: با همت مسئولان جیرفت و عنبرآباد چند طرح خوب اشتغالزا را افتتاح، بازدید و کلنگ زنی کردیم.

استاندار کرمان با اشاره به بازدید‌های امروز از مزارع کشاورزی در جیرفت و عنبرآباد تصریح کرد: متاسفانه بر اثر سرما زدگی به مزارع کشاورزی آسیب زیادی وارد شده و این مسئله بسیار ناراحت کننده است و در حد توان باید به سمت جبران برویم.

او افزود: مستند سازی از خسارت وارده به کشاورزان انجام و از همه ظرفیت‌های دولت استفاده شود تا بتوانیم بخشی از خسارت را جبران کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به کمبود گاز در جنوب کرمان گفت: مردم در حوزه سوخت مایع و کپسول گاز با مشکلاتی مواجه هستند اما کوتاهی از سمت مسئولان صورت نگرفته است.

او افزود: در سال ۹۸ پانزده میلیون لیتر نفت سفید در این منطقه مصرف شده و مصرف امسال هجده میلیون لیتر مصرف شده است.

استاندار کرمان با اشاره به مشکل گاز منطقه گفت: سهمیه ماهانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن بوده است که به ۳ هزار و ۴۰۰ تن افزایش یافته حدود ۲۴ و نیم درصد بیشتر به منطقه اختصاص داده شده است.

زینی وند گفت: مردم مشکل دارند و مشکل باید حل شود بخشی در اختیار ما و بخشی در اختیار مبدا حمل کپسول گاز است که خارج از استان انجام می‌شود و با مشکل مواجه هستیم.

استاندار کرمان گفت: موضوع تسهیلات کشاورزان و بانک کشاورزی باید به صورت ویژه مطرح شود که با توجه به خسارت شدید وارده به کشاورزان این مورد را با سرعت بیشتری پیگیری می‌کنیم.

زینی وند تصریح کرد: در حوزه آب ، راه و ارتباطات اتفاقات خوبی در راه است.

استاندار کرمان گفت: در حوزه مراکز بیمارستانی نیز فعال شدن پروژه بیمارستان عنبرآباد با حجم اعتبار ۹۰ میلیارد تومان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار