آمریکا به ایران حمله نخواهد کرد

امام جمعه زهکلوت با برشمردن دلایل مختلف گفت: آمریکا وارد جنگ جدیدی بر ضد ایران نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام حمید بامری، امام جمعه زهکلوت در خطبه های اول نماز جمعه زهکلوت، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: شخصیت زهرای اطهر(س) در ابعاد سیاسی، اجتماعی و جهادی شخصیت ممتاز و برجسته‌ای است به طوری که همه زنان مبارز، انقلابی، برجسته و سیاسی عالم می توانند از زندگی کوتاه و پرمغز حضرت فاطمه (س) درس بگیرند و به ایشان اقتداکنند.

 او از برگزاری سوگواره کوچه‌ های بنی هاشم که طی ایام فاطمیه به منظور احیای فاطمیه در زهکلوت صورت گرفت، قدردانی کرد. 

حجت الاسلام بامری در خطبه های دوم  نماز جمعه این هفته در تحلیل اینکه آیا آمریکا وارد جنگ جدیدی  بر ضد ایران خواهد شد یا خیر؟ گفت: نشانه‌های زیادی وجود دارد که آمریکا دست به چنین حماقتی نخواهد زد، دلیل نخست اینکه منطقه غرب آسیا و خاورمیانه، یک منبع اقتصادی جهانی و یک دالان تجاری زمینی و دریایی میان آسیا و غرب است که در صورت حمله آمریکا به منطقه، بسیاری از کشور‌هایی که هم پیمان آمریکا هستند، متحمل ضرر خواهند شد. 

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره دلایل بعدی حمله نکردن آمریکا بر ضد ایران بیان کرد: رژیم اسرائیل از سوی ده ها هزار موشک، محاصره شده است که ژنرال صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل توان مقابله با ده‌ها هزار موشک را ندارد.

خطیب جمعه زهکلوت افزود: از طرفی دیگر، در صورت ایجاد جنگ در منطقه از سوی آمریکا، کشور‌های سرمایه گذار در منطقه و کشور‌های برج‌های شیشه‌ای عظیم با اولین موشک بالستیک سقوط خواهند کرد. امارات متحده عربی و بحرین از جمله این کشور‌ها هستند که متحمل ضرر می شوند و صادرات و واردات آن ها متوقف خواهد شد؛ چرا که این کشور‌ها غیرزراعی هستند و  ۹۹ درصد از موادغذایی آن‌ها از رهگذر واردات تامین می شود. 

او افزود: آمریکا به دلیل ترس از دست دادن موقعیت قطر دست به چنین حمله‌ای بر ضد ایران نخواهد زد؛ چرا که کشور کوچک قطر که از سوی چهار کشور عربی محاصره شده است، از نظر جغرافیایی دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است و یکی از کشور‌هایی است که منابع انرژی جهان را تامین می کند و قرارداد‌های عظیمی با کشور‌های آسیایی و اروپایی دارد. 

حجت الاسلام بامری بیان داشت: داده‌های زیادی مبنی بر ضعف و نانوانی آمریکا در جنگ افروزی در منطقه وجود دارد و آن چیزی که مانع ابتکار عمل آمریکا می شود، وضعیت تعادل ایجاد شده از سوی جمهوری اسلامی ایران است، استراتژی که محور آن اعتقاد و جهاد است و این استراتژی بیانگر این  هستکه آمریکا امروز ضعیف تر و ناتوان تر از آن است که در منطقه به دنبال جنگ افروزی باشد. 

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اثر سرمای شدید و طوفان، متاسفانه کشاورزان متحمل ضرر‌های زیادی شدند یا کشت و زاعت آن ها در زیر خاک دفن شد، یا بر اثر سرما دچار افت محصول شدند، خطاب به مسولان تاکید کرد: جبران این خسارات، امری جدی و ضروری است که ان شاء الله مسئولان و متولیان، اقدامات و تصمیمات لازم برای جبران خسارت‌های سنگینی که به کشاورزان واردشده است را  گرفته و عملی کنند. 

در ادامه خطیب زهکلوت به موضوع کمبود گاز و سوخت در منطقه جازموریان اشاره و بیان کرد: این موضوع، زندگی مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده و خواهان پیگیری و سامان دادن این مشکل از سوی مسئولان و متولیان امر هستیم.

او از نبود نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها گلایه کرد و افزود: یکی ازدلایل سیر صعودی قیمت ها در بازار، نبود نظارت و کنترل است که امیدواریم این موضوع هم پیگیری شود. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.