رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد:

بازگشایی مدارس منجر به شیوع کرونای انگلیسی می شود

علی بیرجندی‌نژاد گفت: با توجه به خطر شیوع کرونای انگلیسی با بازگشایی دوباره مدارس در مشهد به شدت مخالف هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بیرجندی‌نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: با توجه به خطر شیوع کرونای انگلیسی با بازگشایی دوباره مدارس به شدت مخالف هستیم زیرا این اقدام موجب شیوع این بیماری می‌شود.

او افزود: در شرایطی که با گذشت چند ماه از اجرای طرح آموزش مجازی و ایجاد بستر‌ها و شرایط لازم، دانش‌آموزان توانسته‌اند خود را با این نوع از آموزش‌ها وفق دهند بازگشایی مدارس حتی به صورت محدود نه تنها کمکی به برطرف کردن مشکلات آموزشی نخواهد کرد بلکه با شیوع بیشتر کرونا باعث ایجاد مشکلات و تبعات بیشتر برای دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با تاکید بر خطر جدی شیوع کرونای انگلیسی، ادامه داد: ویروس جهش‌یافته ی کرونا مُسری‌تر است و طبق مطالعات اولیه، این ویروس در افراد زیر ۲۰ سال به ویژه کودکان بیشتر از کرونای غیر جهش یافته بروز پیدا می‌کند.
 

بیشتر بخوانید


بیرجندی نژاد بیان کرد: از ابتدای شیوع اپیدمی ویروس کرونا تاکنون ۲ میلیون کودک در جهان به کرونا مبتلا شده اند که نیمی از این موارد در یک ماه گذشته و به دنبال شیوع کرونای انگلیسی ثبت شده است؛ بنابراین بازگشایی مدارس در هر مقطع تحصیلی حتی با رعایت پذیرش حداکثر ۱۰ نفر در هر کلاس نیز خطرناک خواهد بود.

او شرایط آبی را برای مشهد متفاوت از سایر شهر‌ها دانست و تصریح کرد: مشهد شهر زائرپذیری است و از این رو شیوع ویروس در شهر با ورود مسافران می‌تواند به شدت افزایش یابد لذا رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی و ممنوعیت‌های ورود به مشهد باید کمی متفاوت با سایر شهر‌ها در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با انتقاد از بازگشایی تالار‌ها و استخر‌ها تاکید کرد: اگر چه معیشت عده‌ای به این بازگشایی گره خورده است، اما نباید فراموش کرد که در اواسط تابستان و اوایل پاییز با بازگشایی‌ها و برداشتن محدودیت‌ها شیوع بیشتر کرونا را شاهد بودیم.

بیرجندی نژاد با قدردانی از همراهی و همکاری آستان قدس‌رضوی در کنترل بیماری کرونا و اقداماتی چون توزیع ماسک در مبادی ورودی حرم مطهر امام رضا (ع)، اظهار کرد: به خاطر برداشته شدن ممنوعیت ورود به شهرهای آبی به احتمال زیاد در روزهای آینده با افزایش حجم ورودی زائران بارگاه منور رضوی رو به رو خواهیم شد که مساعدت و همراهی بیشتر مجموعه آستان قدس رضوی به خصوص در کنترل اجتماعات بارگاه رضوی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این رابطه ضروری است.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار