دلایل گرانی تخم مرغ در بازار چیست؟

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد در مورد گرانی تخم مرغ در استان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد علت اصلی گرانی تخم مرغ  را نبود نظارت عنوان کرد و گفت: نظارت در خرده فروشی و عمده فروشی بر عهده سازمان صنعت معدن و تجارت و نظارت در واحد‌های تولیدی تخم مرغ و مرغ برعهده جهاد کشاورزی است.

او با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی نهاد رسیدگی به تخلفات است، افزود: وظیفه بازرسی با دستگاه‌های نظارتی سازمان صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف است.

مختاری با بیان اینکه از یک میلیون و ۸۱۸ هزار تخم مرغ تخمگذار موجود در استان، روزانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن تخم‌مرغ تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: حدود ۴۰ تا ۵۰ تن تخم مرغ با تعهد اتحادیه و به قیمت قانونی در سطح استان توزیع نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد از ارجاع ۸۲ پرونده به مجموعه تعزیرات حکومتی خبر داد و تصریح کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۴ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال است که سه پرونده رسیدگی و منتهی به صدور حکم شده و چند پرونده هم در مرحله تحقیقات است.

او همچنین ادامه داد: اگر واحد تولیدی مرغ و تخم مرغ با سازمان صنعت معدن و تجارت همکاری نکند، سازمان صمت می‌تواند فرم گزارش مبنی بر اینکه این واحد متعهد بوده و وظیفه خود را انجام نداده است را به تعزیرات حکومتی ارائه کند.

مختاری جریمه نقدی، لغو پرونده و تعطیلی محل کسب را از اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان بر شمرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۷ دی ۱۳۹۹
دلیل صادرات تخم‌مرغ وواردات اتومبیل شاسی بلند است چون دولت ۴درصدی باید به فکررفاه ۴درصد پولدار باشد
آخرین اخبار