ثبت بیش از چهار هزار پرونده تخلف در استان یزد

رئیس سازمان صمت استان یزد از ثبت ۴۳۳۷ مورد پرونده تخلف در هشت ماهه امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا علمداریزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت:در هشت ماهه امسال از ۶۸ هزار و ۴۴۱ واحد صنفی و غیر صنفی در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۴۸۸۵ مورد تخلف کشف و در قالب ۴۳۳۷ فقره پرونده به ارزش بیش از ۲۳۹ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال در زمینه تخلفات احتکار، گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و سایر تخلفات، برای رسیدگی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

او افزود: در این مدت ۳۶۰۱ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ستاد خبری دریافت شده است که بیشترین تماس‌های تلفنی صورت گرفته در زمینه گرانی و یا اطلاع از قیمت گوشت، مرغ، شیر، لبنیات، تخم مرغ و سایر مواد غذایی، لوازم خانگی، آهن الات و مصالح ساختمانی بوده و مابقی به عنوان شکایات مردمی ثبت و برای رسیدگی به واحد‌های بازرسی این سازمان و بازرسی اصناف ارسال شده است.

علمداریزدی ادامه داد: از اولویت‌های مهم سازمان رصد و پایش بازار و اجرای طرح‌های نظارتی، درج قیمت کالا و صدور فاکتور خرید از سوی واحد‌های صنفی است که با همکاری اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی در سطح استان به مرحله اجرا در می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: ثبت ورود و خروج و اعلام موجودی کالا در انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا نیز صرفا از طریق سامانه جامع انبار‌ها ملاک عمل گردیده و اعلام موجودی خارج از بستر سامانه مزبور اعتباری نداشته و باعث رفع تکلیف قانونی صاحبان کالا‌های مشمول اعلام موجودی نخواهد شد.

علمداریزدی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت در خدمت مردم است و همشهریان می توانند گزارش و نظرات خود را با این سازمان در میان بگذارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار