سفارتخانه‌های عربستان و قطر بازگشایی می‌شوند

وزیر امور خارجه عربستان از بازگشایی سفارتخانه‌های عربستان و قطر طی روز‌های آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس خبری اعلام کرد به زودی سفارتخانه‌های قطر و عربستان در پایتخت دو کشور بازگشایی می‌شود.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست مشترک خبری با ایمن الصفدی همتای اردنی اش در ریاض این خبر را اعلام کرد، اما به زمان بازگشایی سفارتخانه‌ها اشاره‌ای نکرد.

شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد که پرواز‌های خود از فرودگاه بین المللی شارقه به فرودگاه دوحه، پایتخت قطر را از ۱۸ ژانویه از سر خواهد گرفت. مقامات امارات نیز هفته گذشته اعلام کردند که در چارچوب توافق اخیر میان قطر و چهار کشور تحریم کننده، تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی با قطر را بازگشایی می‌کنند.

این تصمیم پس از امضای توافق آشتی در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در العُلا در عربستان سعودی اتخاذ شد. در این نشست توافق شد میان ۴ کشور عربی یعنی عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر با قطر تنش زدایی شود و توافقنامه مذکور از سوی کشور‌ها امضا شد.

عربستان سعودی، بحرین و مصر نیز رسما اعلام کردند که حریم هوایی، زمینی و دریایی خود را به روی قطر گشوده‌اند، اما تاکنون پروازی میان این کشور‌ها انجام نشده است.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار