کارمندان توئیتر از ترس طرفداران ترامپ حساب های خود را قفل کردند

پس از مسدود سازی حساب توئیتری دونالد ترامپ، اکنون کارمندان و مدیران توئیتر نگران مورد حمله واقع شدن توسط طرفداران ترامپ هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از مسدود کردن حساب ترامپ به دلیل ترویج شورش و خشونت در ایالات متحده، برخی از کارمندان توئیتر از ترس انتقام جویی طرفداران او، حساب‌های خود را قفل و شخصی‌سازی کرده‌اند. شبکه اجتماعی توئیتر بعد از حمله طرفداران ترامپ به کنگره ملی آمریکا موسوم به شورش کاپیتول، رئیس جمهور آمریکا را به طور دائم از این پلتفرم تعلیق کرد.

برخی از کارمندان توییتر حساب‌های خود را به صورت خصوصی تنظیم کرده و بیوگرافی‌شان را نیز به دلیل نگرانی از مورد حمله قرار گرفتن توسط طرفداران شورشی ترامپ، مخفی کرده‌اند

توییتر در بیانیه خود گفت حساب کاربری دونالد ترامپ "به دلیل خطر تحریک بیشتر خشونت" به طور دائم از ۸ ژانویه به حالت تعلیق درآمد، رئیس جمهور در یک گردهمایی درست قبل از حمله به کنگره ملی در ۶ ژانویه به هواداران گفت که آن‌ها "باید قدرت خود را نشان دهند" و "خیلی سخت بجنگند". بنابراین آن‌ها را تشویق به شورش کاپیتول کرد.

نقش ترامپ در شکل‌گیری شورش‌های آمریکا

نقش ترامپ در شکل‌گیری شورش‌های آمریکا

ترامپ در توییتی نوشت که مایک پنس معاون رئیس جمهور "جرات انجام کار‌هایی را که باید انجام می‌شد نداشت" و بعدتر در حالی که حمله به کنگره همچنان ادامه داشت به حمایت از شورشیان پرداخت و برای طرفداران خود در توییتر نوشت "ما شما را دوست داریم". بر همین اساس، مجلس نمایندگان برای دومین بار، ترامپ را در ۱۳ ژانویه به دلیل "تحریک شورش" استیضاح کرد.

مدیر اجرایی توئیتر، جک دورسی، که در روز شورش از راه دور از یک جزیره خصوصی کار می‌کرد، قانع نشده بود که ممنوعیت فعالیت حساب رئیس جمهور در آن روز تصمیم درستی بوده، اما مدیران توییتر به دورسی گفتند که پاسخ‌های داده شده به توییت‌های ترامپ در یک روز پس از شورش نشان داد که پتانسیل زیادی برای خشونت در دنیای واقعی وجود دارد بنابراین حساب چنین فردی به منظور جلوگیری از شورش و ناآرامی منجر به تعلیق دائمی می‌شود.

به دنبال این مسائل بیش از ۳۰۰ کارمند توییتر یک دادخواست داخلی را امضا کردند و خواستار تعلیق دائمی ترامپ شدند، اما گفته می‌شود این شرکت پیش از این هم تصمیم بر تعلیق و مسدودسازی حساب رئیس جمهور گرفته بود. پس از اعلام توئیتر مبنی بر ممنوعیت حضور ترامپ در این شبکه، اسنپ ​​چت نیز ممنوعیت دائمی خود را صادر کرد و توئیچ و فیسبوک نیز حساب او را مسدود کردند. فیسبوک در بیانیه‌ای برای توضیح تصمیم خود گفت: "اجازه به رئیس جمهور برای ادامه استفاده از خدمات ما، نتایج خطرناک و زیان بار زیادی را در پی خواهد داشت."

روز چهارشنبه، دورسی، مدیرعامل توئیتر با انتشار توئیتی در صفحه‌اش نوشت: "ممنوعیت حساب ترامپ اقدام درستی است. آسیب ارتباط آفلاین به اندازه نتیجه یک سخنرانی آنلاین تحریک آمیز می‌تواند مخرب باشد؛ و آنچه بیش از هر چیز سیاست و اجرای ما را به پیش می‎برد، توجه و انتقاد به ناسازگاری در سیاست و اجرای خودمان است."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.