تحقیق درباره مظنونی که قصد فروش لپ‌تاپ پلوسی را داشت

نشریه پولتیکو اعلام کرد اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره مظنونی است که قصد داشته لپ‌تاپ مسروقه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را بفروشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نشریه آمریکایی پولتیکو امروز (دوشنبه) اعلام کرد که دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) در حال تحقیق از زن مظنونی است که قصد داشته لپ‌تاپ «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را که در حمله به کنگره دزدیده شده بود، به روس ها بفروشد.

بنا به اعلام یکی از سخنگویان نانسی پلوسی، در پی حمله هواداران افراطی رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره یک دستگاه لپ تاپ از دفتر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به سرقت رفته است که موجب نگرانی‌های امنیتی شده است.

«درو همیل»، معاون رئیس دفتر پلوسی نیز در پیامی توئیتری اعلام کرد یک لپ تاپ از اتاق کنفرانس دفتر رئیس مجلس نمایندگان به سرقت رفته است. گفته می‌شود این لپ تاپ می‌تواند حاوی اطلاعات محرمانه باشد و نگرانی‌های امنیتی از این بابت ایجاد شده است.

«مایکل شروین»، دادستان موقت آمریکا، نیز دو روز پس از حمله به ساختمان کنگره اعلام کرد سرقت‌های فراوانی در ساختمان کنگره رخ داده و اقلامی از چند دفتر ربوده شده‌اند.

اف‌بی‌آی همچنین روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد مردی از اهالی ایالت جورجیا که پیشتر نانسی پلوسی را به قتل تهدید کرده بود در پایتخت آمریکا بازداشت شده است. فرد مظنون که کلیوند مردیت نام دارد متهم است که اخیرا چند پیام تهدیدآمیز برای نزدیکان خود ارسال کرده و در آن‌ها از تمایل خود برای قتل رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرده است. در یکی از این پیام‌ها صراحتا به شلیک گلوله به سر پلوسی اشاره شده است.

بر اساس یک سند فدرال که به تازگی منتشر شده، یکی از حمله کنندگان به ساختمان کنگره در واشنگتن روز چهارشنبه تصمیم داشته تا نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را مستقیما به قتل برساند.

همچنین در حدود ۴۰ نفر در جریان اعتراضات کنگره و بیش از ۱۰۰ نفر از معترضانی که تصاویر آنان ضبط شده بوده تاکنون بازداشت شده اند که اتهاماتی از جمله ورود غیر قانونی به ساختمان این نهاد، نقض منع آمد و شد و جنایات مرتبط با سلاح‌های گرم به آن‌ها وارد شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار