نرخ دلار تا چه قدر کاهش می‌یابد؟

پس از ماه ها، امروز قیمت دلار به کانال ۲۲ هزار تومان بازگشت و به عقیده برخی کارشناسان این کاهش نرخ ارز، نتیجه اتفاقات سیاسی است.

نرخ دلار تا چه قدر کاهش می‌یابد؟به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ماه‌ها، امروز دلار به ۲۲ هزار تومان رسید. این در حالی است که ۲ ماه گذشته (اواخر مهر) این عدد ۱۰ هزار تومان بیشتر، یعنی "۳۲ هزار تومان " هم رسیده بود.

البته صحبت های همتی رئیس کل بانک مرکزی را در این میان نباید بی اثر بدانیم. صحبت هایی از این قبیل: براساس آنچه طی دو سال و نیم گذشته شاهد آن بودیم، فشار ناشی از تحریم ها، خصوصا تشدید انتظارات، درافزایش قیمت ارز مؤثر و تعیین کننده بوده است؛ لذا انتظار می رود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت بکند.

همچنین تاکید کرد: بانک مرکزی تمام توان خود را برای ایجاد تعادل در بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی بکار می گیرد.

البته اگر نگاهی منصفانه  به بازار ارز در نیمه دوم سال بیندازیم، متوجه خواهیم شد که  افزایش قیمت ارز طی چندماه گذشته ناشی از فشارهای غیر اقتصادی بود. اما با مدیریت بانک مرکزی در مسیر ثبات قرار گرفت.دلار در محدوده ۲۲ هزار تومان/ روند حرکت نزولی می‌ماند؟

با صعود دلار آمریکا در اواخر مهر, قیمت دلار در کشور ما به ۳۲ هزار تومان رسید و شنبه همین هفته، اسکناس آمریکایی هم با ریزش قابل توجهی مواجه شد و به رقم ۲۲ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. یورو هم در این مدت با ریزش ۹ هزار و ۶۰۰ تومانی از نرخ ۳۷هزار و ۴۰۰ تومان (۲۷ مهر ۹۹) به رقم ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. 

به نظر بسیاری از کارشناسان نوسانات نرخ ارز، نتیجه اتفاقات سیاسی در جهان است و اگر این عوامل نباشد می توانیم شاهد ثبات نرخ ازر در کشور باشیم. برخی نوسانات اخیر نرخ دلار را ناشی از عوامل سیاسی و برخی دیگر این نوسانات را ماشی از عوامل درونی در کشور می دانند؛ اما افراد کمی هستند که  دلیل نوسانات اخیر را  تنها عوامل درونی بدانند.

البته  مطرح کردن این موضوع خالی از لطف نیست که امروز در "خبرگزاری بلومبرگ" خبری منتشر شد که نشان از عقب نشینی بایدن برای لغو تحریم ها می داد. 

دلار در محدوده ۲۲ هزار تومان/ روند حرکت نزولی می‌ماند؟

این موضوع نشان می دهد بایدن  همچنان قصد عقب نشینی برای لغو تحریم ها علیه ایران را دارد. همین مسئله در افزایش مجدد نرخ ارز تاثیر ویژه ای  دارد.

محمدمیرزایی کارشناس ارشد و تحلیلگر مسائل اقتصادی کشور در گفت و گو با  خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت این روزهای بازار دلار اظهار کرد: کاهش قیمت دلار، نتیجه اثرات روانی عوامل سیاسی است. زمان انتخابات آمریکا و پیروزی" بایدن" شاهد نوسانات دلار به خصوص کاهش نرخ آن از ۳۰ هزار تومان تا ۲۳ هزار تومان بودیم. اما عامل نگهدارنده در اقتصاد کشور ما برای ثبات نرخ ارز وجود نداشته و در بنیان اقتصاد، تغییری رخ نداده است. از این رو دلار نتوانست ثابت بماند و مجدد به جایگاه ۲۸ هزار تومان بازگشت.

وی بیان کرد: خبر تحلیف بایدن در روز چهارشنبه خبر سیاسی است که بازار را به سمت کاهش نرخ دلار سوق داد. امروز خبرگزاری بلومبرگ خبری تحت این عنوان منتشر کرد: اولین اقدام من بعد از مراسم تحلیف، احیای معاهده پاریس است اما لغو تحریم های ایران از  اهمیت کمتری برخوردار است. همین خبر می تواند موجب بازگشت قیمت دلار باشد.


بیشتربخوانید

۱۵ میلیارد دلار دیگر گم شد؟/ ماجرای ادعای هر ساله دیوان محاسبات برای ارز ۴۲۰۰ تومانی!


عبداللهی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این خصوص اظهار کرد: دلیل کاهش  اخیر قیمت دلار، خوش بینی مردم و دولت به انتخابات آمریکا و توافقات است. به نظر من دلار تا محدوده ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.  

وی ادامه داد: باید منتظر ماند و دید در صورت در درست گرفتن قدرت توسط یباید، چه تصمیماتی جهت رفع تحریم ها و مذارکات دارد. همچنین پاسخ ایران به این تصمیم بسیار مهم است و در قیمت دلار تاثیر می گذارد.

این کارشناس بازار ارز  با اشاره نقش مهم بانک مرکزی در کاهش نرخ ارز بیان کرد: بانک مرکزی نیز  با عرضه ارز در بازار مداخله می‌کند. از این رو عرضه افزایش و تقاضا کاهش  پیدا می‌کند. قیمت دلار  بر روی کانال ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان ثابت می‌ماند تا نتیجه توافقات ایران با آمریکا مشخص شود.

آن چه عیان است؛ کاهش بهای ارز در این مدت، به دو نکته مهم اشاره دارد؛  بازار ارز با ریسک بسیار بالایی همراه است. موضوعی که  همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز پیش از این تاکید و پیش بینی کرده بود.

دومین نکته این است که در ریزش اخیر نرخ ارز، انتظارات تورمی در هفته‌های اخیر، کاهش یافته است. روندی که در صورت حمایت دستگاه ها و نهادهای مرتبط اقتصادی از برنامه های پولی و ارزی بانک مرکزی، می تواند به تحقق تورم هدف گذاری شده در خرداد ۱۴۰۰ منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۳:۲۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
پیش بینی ها حاکی از سقوط دلار و به چرخه ی 12-13 تومان بازگشتن دلار دارد زمان مشخص میکند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۳۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام. تا مرداد ۱۴۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ ریال یا بیشتر کاهش می‌یابد.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۵۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران چرا از دلار ارز گزارش تهیه میکنی ولی بورس گزارش تهیه نمیکنی مردم تجمع کردن بخاطر اینکه مالشون بدون منطق از دست دادن ریزش بورس غیرمنطقی هست پالایش یکم چرا 50درصد ضررد زده چرا واقعاچرااین عدالته واقعا عدالته توروبخدا بدادپالایش یکم برسید 2میلیون نیم پولم رفته بدادم برسیددددددددددددددددددددددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
فقط برای 22 بهمن قیمت پایین اوردید تنها دلیل همینه
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۰۱:۳۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دولار از دوازده تومان پرید رو سی تومن گفتید مقطعی هست حالا بعد از مدتی چند تومان اومده پایین میگید دولار ارزون شده؟ واقعا ارزش اخبارتون رو کاهش ندید با این خبرها ...
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۰۱:۳۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دولار از دوازده تومان پرید رو سی تومن گفتید مقطعی هست حالا بعد از مدتی چند تومان اومده پایین میگید دولار ارزون شده؟ واقعا ارزش اخبارتون رو کاهش ندید با این خبرها ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
شما ها هم با دولت دستتان تو یه کاسه است وگرنه آون از بورس که داغ کردی و ملت.... حالا هم دولت نقشه داره، می خواد شو کنه ملت بفروشند دولت بخره، بعد بکشه بالا دو بار دوبار سود کنه تا دولت تموم شود باید جیب خود رو پر کنه چون دیگه همچین دولت نخواهد آمد.
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۲۳:۳۰ ۲۹ دی ۱۳۹۹
اگه شما بزارین پایین میاد
همه خبرگزاری ها ولوله افتادن یه خبری بزنن ک سیگنال افزایشی بده
روزنامه تعطیل بشه بهتره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۹ دی ۱۳۹۹
فقط منتظرم ببینم اینا ک دلیل گرونی هارو بالا رفتن قیمت دلار میدونستن.الان قیمت هارو میارن پایین.یا مثل خودرو ی بهونه جدید برا گرونی پیدا میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
چه اقتصاد ذليلي و فوق وابسته أي داريم كه نگاهش تماما به دست دولت و انتخابات آمريكا است ؟ وأي بر مسؤولين ، روي اقتصاد مقاومتي كار كنين و نگاه به دست أمثال كره جنوبي و آمريكا و ....نكنين .به مردم خيانت نكنين و خودتان را أز و با مردم بدانيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
اگه ترامپ هم انتخاب میشد مطمئن باشید تا قبل از انتخابات 1400 دلار را به کمتر از 20000 تومان میرساندند. کاهش قیمت دلار باید همراه با افزایش شاخص سهام بورس باشد تا ارزش پول ملی تقویت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۹ دی ۱۳۹۹
بورس نابود شده
پدر مردمو در آوردید
دلار آومده پایین به ظاهر مواد خوراکی لوازم و کالاها و مواد شوینده و همه مواد مصرفی و مایحتاج زندگی مرده هر روز میره بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
کمالی
۲۲:۱۵ ۲۹ دی ۱۳۹۹
نمیدونم چرا همه تلاش میکنن که ارزون نشه .
۱۰۰ تا خبر مثبت اگه باشه و یکی منفی ،،،همون ۱ خبرو منتشر میکنن .
مثل همین خبر
پول و رسانه و قدرت و دلار دست ۱ عده از خدا بی خبره .
والله از فشار له شدیم .
مسئولین تو خونه های ۱۰۰ میلیاردی دم از مقاومت میزنن .
خدا ما رو لعنت کنه و نابود که از دست مدیران و مسئولین راحت بشیم .
به خدا با حقوق ۳ میلیونی تخم مرغم نمیتونیم بخوریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۹ دی ۱۳۹۹
پس چرا قیمت اجناس پایین نمیاد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
این گرانی ها کار خودتونه.هنوز بایدن نیومده صلح نشده چجوری دلار اومد پایین؟نتیجه میگیریم عامل گرونی داخلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۹ دی ۱۳۹۹
وقتی سیاست های پولی و مالی ما اصلاح نشده کاهش قیمتا به نفع جامعه نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۹ دی ۱۳۹۹
رییس جمهور آمریکا رو ، ایران تعیین میکنه!
اقتصاد ایران رو ، آمریکا تعیین میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۲ ۲۹ دی ۱۳۹۹
احتمالا بازی جدید دولت که دلار بیاد پایین دم انتخابات تا مردم دوباره گول بخورن مجدد 8 سال یه کسی مثل اینا ترسو و لیبرال بیاد رو کار، همچنین احتمالش هست مذاکره موشکی بیارن توکار.
فقط یه ساده لوح میتونه باور کنه تغییر رئیس جمهور روی اقتصاد ما تاثیر داره. یا صاحب الزمان ادرکنی...
Iran (Islamic Republic of)
محمد۳۱۵
۲۱:۲۴ ۲۹ دی ۱۳۹۹
دلار بازی شروع شد مردم عزیز یادتان هست ، کاسبان تحریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۹ دی ۱۳۹۹
وای به حال مسئولی که اجنبی تعیین کننده قیمت نان شب وروزشان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۹ دی ۱۳۹۹
دولت خواسته است از این طریق جیب مردم را خالی کنند و خزانه خود را پر کنند که موفق شدند فردا اگر قیمت دلار 1000 تومان هم بشود جای تعجب ندارد. حتما برنامه ای برای فلاکت مردم دارند همانطور که شاخص بورس در ماه های قبل بدون هیچ منطقی صعودی شد و بعد اینچنین افت کرد. دلار هم دولت می تواند بالا و پایین بیاورد. کشور ما دارای اقتصاد قوی نیست و دولت مجبور است مثل دلال ها بازی کند و از ایجاد نوسانات و تحریک مردم بسمت بازارهایی مثل دلار طلا بورس خودرو مسکن کسب درامد کند و برای نظام حاکم وضعیت اقتصادی و معیشت مردم اصلا مهم نیست و کاملا در این مورد خود را اثبات کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
مغرور
۲۱:۰۶ ۲۹ دی ۱۳۹۹
دلار میاد زیر ۱۲
شاید الان بخندید اما خواهیم دید این پیشبینی منه
زمان مشخصه می کنه دلار زیر ۱۲ خواهیم داشت
Germany
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۹ دی ۱۳۹۹
بچه ها بوی دلار 45 ریال میاید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۰۲ ۲۹ دی ۱۳۹۹
خدا کنه قیمت خونه ها هم بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
باز افزایش می یابد اونم وحشتناک تا ۵۰هزار تومان شاید الان عده ای میان و میگن حتما دلار دارم نه عزیز گرامی در ایران چیزی به اسم ارزونی وجود نداره و اینها مسکنی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۹ دی ۱۳۹۹
الکی جو ندید همه میدونن شما هم میدونین که بالا پایین شدن ارز همش داخلیه و ربطی به خارج نداره اینا همش کار دلالا و بانک مرکزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
به گفته کارشناسان اقتصادی پیش بینی میشود قیمت دلار به شش هزار تومان سقوط کند و در زیر شش هزار تومان ثابت بماند
Iran (Islamic Republic of)
ستار بهشتی
۲۰:۱۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
موقعی قیمت دلار میره بالا ارزش پول ملی پایین میاد
توبوق و گرنا نمکنید
حالا چی شده تا دو زار اومده پایین اشک اتون در اومده
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین احمدنیایی
۲۰:۱۲ ۲۹ دی ۱۳۹۹
چه دلار بالا بره پایین بیاد فقط گوشی و طلا ارزون میشن مواد غذایی چرا ارزون نمیشه این چه وضعی هست که تو ایران هست دلار که ۳۱ هزار تومان بود تن ماهی ۱۵ تومن بود الان که شده ۲۲ هزار تومن تون ماهی ۴۰ هزارتومن خدا خودش به داد مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
شهرفرنگ
۲۰:۰۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
گرانی فقط آمریکا را خوشحال م کند ، آمریکایی ها هم تمامی جزئیات اقتصاد ما را بررسی می کنند تا به اقتصاد کشور ما ضربه بزنند ، اقتصاد مقاومتی یک نظریه نیست یک راه است یک مکتب است برای فردای این کشور.
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۹:۵۴ ۲۹ دی ۱۳۹۹
مگه میشه بایدن از این لقمه چرب و نرمی که ترامپ براش آمده کرده به راحتی و بدون گرفتن امتیازی بگذره. هم ایران رو تحریم کرده و مردم رو تحت فشار گذاشته هم هسته ای ایران رو محدود کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
دلار اگه بخواد پایین بیاد دولت با اکراه این کار میکنه ولی تو بالا رفتن با لبخند از گران شدن دلار استقبال میکنه چون یکی از راههای جبران کسری بودجه گران کردن دلار و فروش به مردم بد بخت به قیمت بالاست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۰ ۲۹ دی ۱۳۹۹
بتمن وارد میشود ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۹ دی ۱۳۹۹
مشخص شد تمام گرانی ها توسط دولت انجام گرفته وربطی به آمریکا ندارد وگرنه قبل از مذاکره وبه دست گرفتن قدرت توسط بایدن چنین سقوطی بی معنی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۹ دی ۱۳۹۹
راننده های تاکسی از کارشناستون بهتر تحلیل میکنن . با برداشتن تحریم دلاری است که در معاملات وارد کشور شده و ما برای تامین ارز با مشکلی مواجه نمیشیم . دیگه حتی لزومی نداره قیمت دلار 4200 باشه چه برسه به 20 هزار تومن ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
عجب کشوری شدیم ضربان اقتصادمون به یک کشور دیگه وصله حتی مسکنی که صفر تا صدش برای کشور است مردم در رنج و عذاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۹ دی ۱۳۹۹
یه جوری ازکاهش دلارصحبت میشه انگار برگشته سرقیمت هزارتومان سال نود .بیجعت ارزش پول ما میادپایین اونهم یکشبه حباب قیمتی چندین برابری وهیچ ولی مثلا چندصدتومان میادپایین میگن کاهش چه کاهشی!!!!!!عجیبتر اینکه یه عده به مشکلات خارجی ربطش میدن وازطرفی سعی درالقا کردن این ربط دارن الله اکبراز داستانهای نابخردان وسودجویان پشت پرده
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۹ دی ۱۳۹۹
همانطور که دولت مردم را با افزایش نرخ دلار تا ۳۰ تومان در فشار گذاشت همانطور هم با کاهش خواهد گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
به همون خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۹ دی ۱۳۹۹
اگه ترامب ریس جمهور میشد ؟ دلار الان کجا بود؟
مسولین کجا بودند؟
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۹:۰۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
تحریم ها که لغو نشده
پول های ایران هم که مسدودند آزاد نشده اند
گشایش اقتصادی هم که حاصل نشده
پس ، کاهش نرخ ارز و سکه و طلا و خودرو چگونه به وجود آمده ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۹ دی ۱۳۹۹
مسولین چیزی جز گران کردن بلد نیستند!
اینو حالا که سنم بالا رفته و تجربه کردم میگم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
خب چرا وقتی نرخ دلار افزایش پیدا میکنه ،قیمت همه ی اجناس همزمان با دلار اوج میگیرن ولی وقتی دلار کاهشی میشه ، خبری از ارزانی نیست و قیمت اجناس پایین نمیاد؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۸:۵۰ ۲۹ دی ۱۳۹۹
نویسنده مغرض ظاهراً از کاهش قیمت ناراضی است و بدنبال تحلیلی است که نشان دهد کاهش مقطعی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
خیار و کدو تا ۸ هزار تومان و دلار تا ۵ هزار تومان کاهشی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۹ دی ۱۳۹۹
نررخ دلار تا چقدر کاهش می یابد؟
تا زمانی که مردم دوباره ساده بشن و به اصلاحات رای بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
دولت باعث گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۹ دی ۱۳۹۹
متاسفم برای چنین اقتصادی قیمت‌ها و بیشتر برای کسانی که به جایی رسوندن که کاسب و تاجر بیچاره سردر گم و گیج چندماه قبل حواله می‌فرسته و جنس که میفرو‌شه مثلا با نسیه و چک یکساله سودش که به جهنم ضرر چقدره حساب کنین استرس و ریسک چقدره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۹ دی ۱۳۹۹
خلاصه خیلی بدبختیم تو این چند سال اخیر این بالا پایین رفتن دلار چه ضربه بزرگ اقتصادی واجتماعی به مردم بیچاره وارد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
اگربانک مرکزی ودولت بخان میتوانند ارزان کنند فقط یک جوغیرت تعسب بخرج بدن جلودزدهارابگیرند میشود کشورایران دردنیاغنی ترین صروت است
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۸:۱۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
۵۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی را بردند و نیازهای مردم بر مبنای ارز ۳۰ هزار تومانی تامین گردید مشکل کشور ارزی نیست مدیریتی است آنهم از نوع تدبیر و امیدی است قطعا خرداد ماه با خلاص شدن کشور از دست اصلاح طلبان شاهد کاهش نرخ ارز آرامش اقتصادی و توسعه اقتصادی کشور خاصه اشتغال جوانان خواهیم بود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۹ دی ۱۳۹۹
امیدوارم آقایون همونجوری که به بهونه افزایش قیمت دلار اجناس شون رو تا ۱۰۰ درصد بردن بالا خجالت بکشن و از رو برن و قیمتاشون رو با کاهش قیمت دلار پایین بیارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۹ دی ۱۳۹۹
انتخابات نزدیکه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۹ دی ۱۳۹۹
نرخ دلار دسد دولت است وتاهرجا دلش نیخواد نگه می داره!! مردم خواهان برگشت دلار به 500 تومن هستند!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۹ دی ۱۳۹۹
نباید قدرت دلار را در اقتصاد جهانی نادیده گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۹ دی ۱۳۹۹
چه اقتصاد پایدار و محکمی داریم
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۷:۲۱ ۲۹ دی ۱۳۹۹
تا هرقدر که دولت محترم و مسئولین باب میلشون باشه ;)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۹ دی ۱۳۹۹
رئیس بانک مرکزی و دولت خیلی دلش میخاست قیمت ارز بالاتر بره ولی آقای بایدن قیمت ارز در ایران رو تعیین میکنه....
Iran (Islamic Republic of)
دادفر فتاحی
۱۷:۰۹ ۲۹ دی ۱۳۹۹
ببخشید این از خلاقیت شما نیست ، در واقع از عدم توان خرید مردم نشأت میگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۹ دی ۱۳۹۹
همش سیاست دولت ایرانه واز نظرمن نوسان ارزایران هیچ ارتباطی با آمریکا نداره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۴ ۲۹ دی ۱۳۹۹
این ها همه بازی دولت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۹ دی ۱۳۹۹
نزدیک انتخاباته
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۲۶ ۲۹ دی ۱۳۹۹
بله دیگه بانک مرکزی هزار سال دیگه هم اقدام میکرد نمیتونست و شاید دلار 40 تومن میشد ولی یارو تو یه کشور دیگه هنوز سرکار نیومده داره پایه های اقتصاد ایران متاثر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۹ دی ۱۳۹۹
دمت گرم. فکر کنم یکی از ایالتهای آمریکا هستیم خودمون خبر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
این نظر کیه که تکراری میذاریدش ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۹ دی ۱۳۹۹
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۶:۲۵ ۲۹ دی ۱۳۹۹
لطفا پیگیر این موضوع بشید که ملت به تشویق روحنی رئیس جمهور ایران اومدن سهام پالایش یکم رو خریدن بعد دولت اجازه فروش نداده و در قیمت شش هزارتومن اجازه فروش داده و ملت نصف پولشونو از دست دادند یان جوابگو باشند و خسارت مردمو جبران کنند اگر دولت اجازه فروش میداد زمانی که هر سهم بالای 12 هزارتومن بود الان همه سود کرده بودند ولی اجازه فروش نداد و جلوشو گرفت و وقتی هر سهم شد شش هزارتومن اجازه فروش داد
آخرین اخبار