آلایندگی ۲۰ درصد واحد‌های صنعتی در خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از آلایندگی ۲۰ درصد واحدهای صنعتی در استان خبر داد.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک نام گذاری شده و این مناسبت بهانه‌ای است که ما ذهن مسئولین و مردم را به این مسئله جلب کنیم.

او با بیان اینکه ما در بیشتر شهر‌های کشور با مسئله گرد و غبار رو به رو هستیم و در ۲۳ استان کشور مشکل گرد و غبار داریم، افزود: در تعدادی از استان ها از جمله خراسان جنوبی مسئله حادتر است و جزو چهار استان گرد و غبار خیز کشور هستیم.

اکبری تصریح کرد: خسارت ناشی از گرد و غبار در استان به ۵۰۵ میلیارد تومان می‌رسد به عبارتی اگر می‌توانستیم گرد و غبار را کنترل کنیم به همین میزان به لحاظ اقتصادی جلوتر بودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین مشکل ما در حوزه پسماند است و سوزاندن پسماند از بزرگترین مشکلات ما در استان محسوب می‌شود، بیان کرد: سوزاندن پسماند در واقع منجر به تولید گاز‌های سمی و آلاینده می‌شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: ۲۰۰ مورد اخطار نیز به واحد‌های پسماند و زباله گاه‌ها داده شده است اما با وجود اقدامات انجام گرفته هنوز وضعیت مدیریت پسماند در استان رضایت بخش نیست.

اکبری با بیان اینکه ۲۰درصد واحدهای صنعتی استان آلاینده هستند، اظهار کرد: بخشی از آلودگی محیط زیست به صنایع برمی گردد و صنعتگر بایداستانداردهای زیست محیطی را مورد توجه قرار دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: به مناسبت روز ملی هوای پاک وبینار و نشست‌های تخصصی و همچنین مسابقه نقاشی و شعر در اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ر ف 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.