برگزاری همایش دوچرخه سواری در کوهبنان

به مناسبت سالگرد شهادت ورزشکار نوجوان، شهید محمد رضا محمد حسنی، همایش دوچرخه سواری در کوهبنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به مناسبت سالگرد شهادت ورزشکار نوجوان، شهید محمد رضا محمد حسنی با همکاری کانون بسیج ورزشکاران، هیئت های ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ورزش‌های همگانی و دوچرخه سواری و پایگاه امام حسن مجتبی (ع) همایش دوچرخه سواری همگانی از محل پارک آزادی تا امام زاده سلیمانشاه برگزار شد.

در این مراسم دوچرخه سواران پس از پیمودن بلوار آزادی، میدان شهدا و خیابان شهدا با حضور در کنار قبور مطهر و منور شهیدان با قرائت فاتحه یاد و خاطره دلاوردمردان دوران دفاع مقدس را گرامی داشتند.

این مراسم با تجدید میثاق با شهدا، قرائت زیارت عاشورا، برگزاری مسابقات بومی و محلی در رشته‌های تیراندازی با تفنگ بادی، هفت سنگ مهارتی و دارت همراه بود.

در حاشیه این مراسم منصور جعفری رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان گفت: در دوران دفاع مقدس تمام اقشار جامعه با لبیک به ندای بنیانگذار کبیر انقلاب، برای دفاع از مرز‌های عزت و شرف کشور به جبهه‌های جنگ شتنافتند.

 او افزود: در آن دوران ماندگار، تعدادی از ورزشکاران کوهبنانی به شهادت رسیدند که در حال حاضر در شهرستان ۱۶ شهید ورزشکار وجود دارد.

برگزاری همایش دوچرخه سورای در کوهبنان

جعفری بیان داشت: طی سالیان گذشته تلاش شده تا مسابقات و جام‌های ورزشی به نام و یاد شهدا در شهرستان برگزار شود تا قشر جوان و نوجوان با ورزشکاران شهرستان بیشتر و بهتر آشنا شوند.

او تاکید کرد: به منظور ترویج فرهنگ شهید و شهادت، طی سالیان گذشته چهار یادواره شهدای ورزشکار شهرستان با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، بنیاد شهید و ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان و... در کوهبنان برگزار شده است.

جعفری تصریح کرد:برگزاری مسابقه از وصیت نامه شهدا، نوشتن دل نوشته به شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای ورزشکار، نامگذاری سالن‌ها و فضا‌های ورزشی به نام شهدا از دیگر اقداماتی است که طی سالیان گذشته انجام شده است.

او تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا سعی شده تا مسابقات ورزشی در فضای مجازی و به صورت ورزش انفرادی و خانوادگی در منازل برگزار شود.

برگزاری همایش دوچرخه سورای در کوهبنان

جعفری افزود: در سالروز شهادت نوجوان و کم سن‌ترین شهید کوهبنان که در منطقه شلمچه به شهادت رسید، جمعی از جوانان و نوجوانان در معیت پیشکسوتان با حضور در جوار قبور مطهر شهدا با آنان تجدید عهد و پیمان کردند که تا آخرین قطره خون خود در کنار ولایت و رهبری از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کنند.

او تصریح کرد: هر سال یک‌دوره مسابقات فوتسال به یاد این شهید بزرگوار برگزار می‌شد که با توجه به شرایط خاص امسال شیوه برگزاری مسابقات تغییر کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار