نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ده سال عقب ماندگی دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: درحال حاضر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ده سال عقب مانده و نیازمند بودجه است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک شهر تهران که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: اتفاقات روز‌های اخیر نشان داد افکار عمومی نقش بیشتری در پیشبرد اهداف دارد به کمک این تلاش‌ها بود که دولت متوجه شد که باید ۵ هزار اتوبوس تهیه کند، همچنین ورود کمیسیون اصل نود و دادستانی به اجرای قانون هوای پاک همگی نشان از آن است که افکار عمومی نقش زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون هوای پاک قوانین مختلف، مهم هستند گفت: با این وجود اگر پایش و نظارت مناسبی نشود قوانین فراموش می‌شوند، زیرا آن‌ها بار مالی دارند، اما با تلاش‌هایی که امسال صورت گرفت قانون هوای پاک ردیف بودجه گرفت و دولت بودجه ۵۰۰ میلیاردی برای خرید اتوبوس را تصویب کرد.

هاشمی اظهار کرد: در نوسازی ناوگان ده سال عقب ماندگی داریم و سهم دولت آنطور که باید محقق نشده است ۸۲.۵ درصد هزینه اتوبوس را دولت باید پرداخت کند، اما در مترو هم نتوانستیم منابع خوبی را از دولت بگیریم.


بیشتر بخوانید

اجرایی نشدن درست قانون هوای پاک توسط متولیان امر

سهم حمل و نقل عمومی در میزان آلاینده‌ها حدود ۳۰ درصد است


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: تنها منابعی که دریافت کردیم ۲ هزارمیلیارد تومان ناشی از فروش اوراق مشارکت بود و امسال با این پول ۱۲ ایستگاه افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه برای خرید ۲۵۰ اتوبوس قرارداد امضا کرده ایم گفت:  اگر دولت سهم خود را بدهد تعداد اتوبوس‌های تهیه شده به یکهزار دستگاه خواهد رسید شهردار تهران دستور داد که معاینه فنی خودرو‌هایی که به شهر تهران می‌آیند باید از تهران اخذ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار