مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد؛

اجرایی نشدن درست قانون هوای پاک توسط متولیان امر

انصاری گفت:قانون هوای پاک ظرفیت خوبی دارد اما متولیان امر آن را به درستی اجرا نکرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک شهر تهران که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: این پویش ابتدا توسط کنشگران محیط زیست در اراک شروع شد و با حمایت فعالان محیط زیست گسترش یافت و دو سال است که در شهر تهران هر هفته اجرا می‌شود.

انصاری با اشاره به سابقه روز هوای پاک گفت: این سابقه به ۲۵ سال پیش باز می‌گردد و زمانی که برنامه جامع کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید تلاش کردیم تا مناسبت تقویمی هم برای آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: از اولین هشدار جدی آلودگی هوا در سال ۷۴ که آن را بحران ملی اعلام کردند تا سال‌های بعد که برنامه جامع کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید اقدامات خوبی انجام گرفت که از جمله آن‌ها حذف سرب از سوخت‌ها و افزایش کیفیت آن بود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به قانون هوای پاک گفت: این قانون ظرفیت‌های خوبی برای مقابله با آلودگی هوا دارد. اما هنوز بصورت شایسته‌ای توسط نهاد‌های متولی اجرا نشده در بخش‌های مختلف خودرو، سوخت و حمل و نقل عمومی و سوخت مناسب در نیروگاه‌ها و صنایع اقدامات کافی انجام نگرفته است.


بیشتر بخوانید


انصاری بیان کرد: تجربیات موفق شهر‌های بزرگ دنیا برای مقابله با آلودگی هوا نشان از آن دارد که عزم و اراده مردم در کنار دستگاه‌های حاکمیتی منجر به نتیجه مطلوب شده است و امیدوارم شهروندان در محیط زیست مسئولیت پذیر شوند راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا عزم و اراده متولیان و غلبه تفکر شهروندی و مسئولیت پذیری برای همه ما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار