رشد ۳۷ درصدی حمل و نقل ریلی کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با ورود ۲۰۶ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی به مجتمع بندری امام خمینی (ره)، بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی تخلیه شده است.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: روند پهلوگیری ایمن و تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی با سرعت مطلوب با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت ادامه دارد.

او همچنین با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی سهم حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری نسبت به مدت مشابه پارسال که به دلیل هم‌افزایی راه‌آهن و سازمان بنادر و دریانوردی و ایجاد زیرساخت‌های لازم حاصل شده است، افزود: بیش از یک میلیون تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندرامام خمینی (ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل شده است.


بیشتر بخوانید


دریس در ادامه گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی را از جمله کالا‌های اساسی عنوان کرد و بیان داشت: این کالا‌ها از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۱ میلیون تن انواع کالای اساسی از انبار‌های این مجتمع بندری حمل و توزیع شده است، اظهار کرد: میزان کالا‌های اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی (ره) بالغ بر ۳ میلیون تن است که به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازار‌های مصرف توزیع می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.