همه پروژه ها ارزیابی محیط زیستی می شوند

معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه گفت : ۱۰ سال است که حتی یک پروژه هم بدون ارزیابی محیط زیستی در کرمانشاه اجرا نشده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز اقبالی معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام پروژه‌ها و طرح‌هایی که در استان اجرا می‌شود باید ارزیابی محیط زیستی داشته باشد، گفت : این موضوع طرح‌های کوچک و بزرگ صنعتی، طرح‌های عمرانی، احداث جاده، آزاد راه، پل و ... را شامل می‌شود.

او گفت : طی ۱۰ سال اخیر هیچ پروژه ای نداشتیم که بدون ارزیابی محیط زیستی در کرمانشاه اجرا شود و فقط چند سد بود که از سال‌های قبل اجرا شده بودند و اکنون پیوست محیط زیستی برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه افزود: این روند باعث شده هیچ مشکل حاد زیست محیطی تاکنون در کرمانشاه نداشته باشیم.

اقبالی سپس به تغییر محدوده برخی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست که ارزش اکولوژیک خود را از دست دادند و جایگزینی آن‌ها با مناطق با ارزش‌تر اشاره کرد و افزود: تمامی این مناطق تعیین حدود شده است.

او درباره دلایل تاخیر در اجرای این تغییر حدود ادامه داد: برخی از این مناطق در تداخل با پادگان‌های نظامی است که علاقمند هستیم پادگان‌ها در این زمینه پای کار بیایند و بعد تعیین حدود نهایی را انجام دهیم، چون این تعیین حدود فقط یک بار امکان پذیر است.

یک چهارم استاندارد‌های جهانی محیط‌بان داریم

آزاد شیخ ویسی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از تشکیل ۳۱۸ پرونده تخلف صید و شکار غیرمجاز در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۲۴۰ مورد بوده، رشد داشتیم.

او با بیان اینکه کرمانشاه از نظر وضعیت صید و شکار غیرمجاز پایین‌ترین آمار‌ها را در کشور دارد، افزود: این موضوع حاصل همکاری و مشارکت خود مردم است.

شیخ ویسی اشاره‌ای هم به وضعیت آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان داشت و ادامه داد: تعداد آتش سوزی‌های رخ داده طی امسال ۱۶ مورد بود که نسبت به پارسال با ۲۴ مورد آتش سوزی، کاهش داشتیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه با محدودیتی که در محیط بانان کرمانشاه داریم پوشش کامل همه مناطق تحت مدیریت محیط زیست دشوار است، افزود: تعداد نیرو‌های محیط بان کرمانشاه حدود یک چهارم استاندارد‌های جهانی است.

پیگیر احیا "کل بیستون" هستیم

محمد حسین فلاحتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه از پیگیری برای احیای "کل بیستون" خبر داد.

او با بیان اینکه گمان می‌رفت این گونه جانوری مهم از بین رفته باشد، ادامه داد: خوشبختانه تعدادی از این گونه را مشاهده کردیم که در سلامت هستند.

فلاحتی با اشاره به مشهور بودن کل بیستون در دنیا، افزود: این موضوع به دلیل طول شاخ ۱۵۴ سانتی متری این کل است که در جهان رکورددار است.

رئیس محیط زیست استان کرمانشاه گفت: علاوه بر کل و بز، وضعیت سایر چهارپایان رشد بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.