جزئیات بازگشایی مدارس در کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان جزئیات بازگشایی مدارس را از اول بهمن ماه تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد، گفت: آموزش‌های حضوری شامل دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (بر اساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی و هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی است.

او با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بازگشایی مدارس تصریح کرد: حداکثر ۱۰ دانش آموز می‌توانند در کلاس حضور داشته باشند، در کلاس‌های درس دارای بیش از ۱۰ دانش آموز، با مدیریت شورای مدرسه دانش آموزان گروه بندی و در ایام هفته توزیع خواهند شد تا همه دانش آموزان بتوانند از آموزش‌های حضوری بهره‌مند شوند، هر دانش آموز حداکثر دو روز در هفته در کلاس‌های درس حضوری شرکت خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه با وجود بازگشایی مدارس در برخی مناطق و پایه‌های تحصیلی، آموزش‌های مجازی همچنان استمرار خواهند داشت گفت: در صورت غیبت دانش آموزان، کادر اجرایی مدارس موظف به پیگیری روند استمرار فرآیند آموزش آن‌ها می‌باشند لیکن سخت گیری برای حضور دانش آموزان در مدرسه انجام نخواهد شد.

اسکندری نسب عنوان کرد: در سطح استان حدود ۲ هزار و ۲۳۸ مدرسه کمتر از ۵۰ دانش آموز داریم که غالبا در مناطق روستایی و عشایری هستند.

او با بیان به اینکه با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است، افزود: توصیه ما به خانواده‌ها و به ویژه اولیا دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش همکاری به منظور برگزاری حضوری کلاس‌های درسی است.

اسکندری نسب با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های همکاران ما در ایام شیوع ویروس کرونا دو چندان شده است بیان داشت: برگزاری حضوری کلاس‌های درس در نهایت آرامش و اطمینان خاطر دادن به خانواده‌ها در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دغدغه دستگاه تعلیم و تربیت استان می‌باشد چرا که تعداد زیادی از دانش آموزان به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم به آموزش‌های مجازی با کیفیت دسترسی ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حفظ سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و همکاران اولویت اصلی آموزش و پرورش است گفت: میانگین درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مدارس استان در دوره قبل بازگشایی مدارس بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی بالای ۹۰ درصد بوده است.

او با اشاره به اینکه در مناطق قرمز و نارنجی هیچ کلاس درس حضوری برگزار نخواهد شد و آموزش به طور کامل در بستر سامانه شاد جریان خواهد داشت گفت: خوداظهاری مدیران مدارس، بازدید کارشناسان بهداشت و ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش و همچنین بازدید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی سه شاخص نظارتی بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به حضور حدود ۱۴ میلیون دانش آموز و یک میلیون و ۸۰۰ هزار معلم در شبکه شاد، بیان داشت: ایرادات این شبکه روز به روز رفع شده است و در حال حاضر به لحاظ زیرساختی مشکلی ندارد، در برخی مناطق با ضعف و یا دیگر مشکلات زیرساختی اینترنت مواجه هستیم که با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات استان درصدد رفع آن هستیم.

اسکندری نسب عنوان کرد: مادامی که دانش آموزان و همکاران ما در بستر سامانه شاد فعالیت می‌کنند هزینه اینترنت رایگان محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار