مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

ویروس کرونا در هوای سرد جان دار تر می شود

نخعی ،با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: در پاییز و زمستان، بستن در و پنجره‌ها و روشن کردن وسایل گرمایشی در صورت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی، می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نشست خبری نوذر نخغی، استاد پزشکی اجتماعی و مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با خبرنگاران امروز به صورت مجازی برگزار شد .

نوذر نخغی، استاد پزشکی اجتماعی و مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در این نشست با ارائه‌ی تحلیلی از وضعیت اپیدمی کرونا در استان کرمان گفت: بیماری کرونا در نیمه‌ی شمالی استان اوج گرفته است و شهرستان سیرجان وضع وخیمی دارد.

او اظهار کرد: به احتمال خیلی زیاد، این تجربه‌ی نیمه‌ی شمالی، در هفته‌های آینده در جنوب و شرق استان هم تکرار خواهد شد به همین دلیل از مردمان این مناطق خواست تا هوشیار باشند و نگذارند بیماری آنجا اوج بگیرد.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه شیوع کم یا زیاد در هیچ منطقه‌ای اتفاقی و تصادفی نیست، خطاب به کسانی که می‌گویند اگر قرار باشد کرونا بگیریم، می‌گیریم، گفت: این فلسفه اصلا درست نیست  بلکه همه‌چیز به رفتار‌های خودشان و البته شیوه‌ی مدیریت بیماری در هر منطقه بستگی دارد.

نخعی از مردم خواست در تعطیلات پیش‌رو به مسافرت نروند و افزود: کسی فکر نمی‌کرد کرونا در تابستان اوج بگیرد، ولی این اتفاق افتاد که یک دلیل مهم آن، بستن در و پنجره‌ها و روشن کردن وسایل سرمایشی بود که انتقال ویروس را افزایش داد و حالا در پاییز و زمستان، بستن در و پنجره‌ها و روشن کردن وسایل گرمایشی در صورت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی، می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد.

او افزود: ویروس کرونا در هوای سرد جان‌دارتر می‌شود و از مردم خواست تا فعلا و به‌ویژه در ده روز آینده، که دمای هوا هنوز به کم‌تر از صفر نرسیده، لباس بیش‌تر بپوشند و تا جایی که امکان دارد سعی کنند هوای آزاد در محیط‌های بسته برقرار باشد.

نخعی درباره‌ی تاثیر بازگشایی مدارس بر شیوع بیش‌تر کرونا هم گفت:  هنوز نمی‌توان تحلیل دقیقی در این‌باره ارائه کرد، ولی همه‌ی مدیران دانشگاه‌ها در استان می‌گویند که افزایش تعداد معلمان و دانش‌آموزان مبتلا به کرونا قابل توجه است.

او تاکید کرد: هرچه زودتر باید مدارس را تعطیل کرد چرا که افزایش هرچه بیش‌تر کودکانِ کرونایی، علاوه بر اینکه باعث انتقال بیش‌تر از طریق بچه‌ها به بزرگسالان به‌ ویژه پدربزرگ و مادربزرگ‌ها می‌شود، احتمال افزایش مرگ در خود کودکان را نیز بالا می‌برد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار