طغیانی در صحن علنی:

آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای ۴ هزار نفر نباید زیر سؤال برود

نماینده اصفهان گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش دادند و فقط ۴ هزار نفر قبول شدند؛ آیا برای ۴ هزار نفر باید کل آزمون را زیر پا گذاشت؟

آزمون استخدامی آموزش‌وپروش برای ۴ هزار نفر نباید زیر سؤال برودبه گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران جوان،  مهدی  طغیانی نماینده اصفهان در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی طرح اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب گفت: نمی‌شود با یک دو و چهار نشان دادن در صحن علنی نظام تعلیم و تربیت را به هم بریزیم، بیش از ۲۰ هزار نفر آزمون استخدامی دادند و فقط ۴ هزار نفر قبول شدند؛ آیا برای ۴ هزار نفر باید کل آزمون را زیر پا گذاشت؟ آیا کار درستی است که ما هر روز در مجلس در مقابل یک گروهی که با پیامک، تجمع یا تحصن در مقابل پارلمان اعتراض می‌کنند، تسلیم شویم و روی همه اسناد بنیادین پا بگذاریم؟

او ادامه داد: سند بنیادین آموزش و پرورش به تعبیر رهبری معظم انقلاب میثاق‌نامه همه ما در نظام تعلیم و تربیت است که تصریح می‌کند فقط و فقط جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان باید اتفاق بیفتد. آیا این خلاف بیانات صریح رهبری در مورد جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان نیست؟

نماینده اصفهان اظهار کرد: در مورد استخدام حق التدریس‌ها، شرکتی‌ها، نهضتی ها و موارد مشابه در مجلس چند مرتبه بحث شده است؛ بیانات صریح رهبری درباره جذب نیرو در آموزش و پرورش مدنظر سیاست‌های کلی نظام است؛ چرا در مجلس و در مجالس قبل تکالیفی را روی دوش آموزش و پرورش می‌گذاریم که نشان دهنده مسئولیت‌نا‌پذیری پارلمان در موضوع تعلیم و تربیت است؟

طغیانی بیان کرد: اگر واقعاً صلاحیت لازم را دارند و می‌شود فرزندمان را دست این افراد بسپاریم، باید در آزمون پذیرفته شوند. اینکه یک آزمون نصفه و نیمه با وجود ایردهایی که البته خود بنده و مرکز پژوهش‌ها به آن داریم، برداریم، درست نیست. خواهش می‌کنم خودتان را جای والدین بگذارید؛ صلاحیت معلمی را که می‌خواهیم سرکلاس فرزندانمان ببریم، باید در یک آزمون سنجیده شود.

او اظهار کرد: افرادی که پذیرفته نشدند هم می توانند به شکل کارکنان آموزش و پرورش به کارگیری شوند که این را هم باید به خود وزارتخانه سپرد. فرزندانی در همین کشور با صلاحیت بالاتر ممکن است سابقه کار در نهضت را نداشته باشند، آیا این کار تبعیض در حقشان نیست؟ آیا این دانشجوی من و شما که با هزار و ذوق و شوق در حال فارغ التحصیلی است، در روی من شما نمی‌ایستد و نمی‌گوید حذف این آزمون تبعیض ناروایی برای یک دسته و گروه است؟ 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی طرف
۱۳:۲۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اقایی نماینده که در صحن علنی صحبت می کنی ولی از هیچ خبرنداری اولا این آزمون برای 23هزار آموزشیار نهضتی بوده که هرکدام بیش از 14 سال سابقه در تعلیم وتربیت افرادی که نتوانسته اند در آموزش پرورش تعلیم ببیندد بوده که به نا حق توسط مجلس قبلی گذاشته شده بود که هرکس امتیاز50راکسب می کرد قبول میشد که اولا 6هزار نفر قبول شدند بعد دیدن افراد کمی قبول شده به 14هزارنفر ارفاق کردند یه 5 هزار این ها نتوانستند نمره کسب کنند اینها می خواهند ازمونی که به ناحق برگزار شده بود حذف شود تا اینها به حق خود برسند البته کلیات طرح با 151 رای نماینده گان انقلابی و مومن تصویب شده اقا مهدی شما چرا از حرف آقا مایه می گذاری برو سخنرانی آقا را خوب گوش کن بعد بیا صحبت کن . شما بدان که بنیان گذار نهضت سوادآموزی امام خمینی (ره) بوده چرا با مخالفتت می خواهی حق این بنده های زحمتش خدا را ضائع کنی اینها باسوادترین وباادب ترین افرادی هستند که شانس قبولی در آزمون نابحق را نداشته اند مطمئن باش که در حق این افراد طغیان کردی و جواب خدارا نمی توانی بدهی از من گفتن**
آخرین اخبار