رئیس میراث فرهنگی سرعین:

مجتمع خدماتی پایگاه ملی کنزق به بهره برداری می‌رسد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرعین گفت: مجتمع خدماتی پایگاه ملی کنزق در شهرستان سرعین اسفندماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یحیی نجار قابل، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرعین در بازدید از مجتمع خدماتی پایگاه ملی کنزق گفت: مجتمع خدماتی و بهداشتی پایگاه ملی کنزق با جدیت در حال احداث بوده و برنامه‌ریزی شده تا اسفندماه امسال به بهره‌برداری برسد.

او افزود: این مجتمع شامل نمازخانه و سرویس بهداشتی بوده که در پایگاه ملی غار‌های دستکند کنزق با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و برنامه‌ریزی شده به زودی تکمیل و آماده افتتاح شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرعین با اشاره به تبدیل روستای کنزق به پایگاه ملی بیان کرد: این رویدادی مهم برای منطقه به شمار می‌رود و می‌تواند در کنار جذب اعتبارات با ردیف بودجه ملی، زمینه‌ساز معرفی منطقه و جذب گردشگران به شهرستان شود.

نجار قابل در مورد مسیر اصلی محوطه باستانی کنزق گفت: برای این طرح نیز که شامل سنگفرش مسیر است تا کنون ۹ میلیارد ریال هزینه شده و پیشرفت فیزیکی آن به ۹۰ درصد رسیده که تکمیل آن نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار