ورود دستگاه قضایی به پرونده معدن مرمر بافت

رییس دادگستری شهرستان بافت از ورود دستگاه قضایی به پرونده معدن سنگ مرمریت منطقه گوغر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سجاد علیدادی سلیمانی رییس دادگستری بافت گفت: معدن سنگ مرمریت گوغر دارای پروانه بهره برداری است، اما بی توجهی مدیران معدن به مسائل زیست محیطی و آسیب‌های وارده به طبیعت منطقه، اهالی روستا‌های همجوار را مجبور به اعتراض و پیگیری مسایل از طریق مراجع قانونی کرده است.

او با اشاره به اینکه شکایتی تحت عنوان تخریب منابع طبیعی علیه دست اندرکاران معدن مرمریت گوغر در دادسرای عمومی و انقلاب بافت مطرح شده است، افزود: براساس شواهد موجود، این معدن خارج از محدوده پروانه خود نیز تخریب‌های را انجام داده است.

علیدادی با اعلام اینکه پیگیری‌ها و بازدید‌هایی انجام شده از سوی مسئولان قضایی از معدن انجام شد، گفت: پرونده صاحب پروانه معدن به اتهام تخریب منابع طبیعی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافت در حال رسیدگی است.

او تصریح کرد: فعالیت این معدن موقتا متوقف شده تا کارشناسان فعالیت این معدن را از جهات مختلف بررسی کنند.

علیدادی تاکید کرد: معدن مرمریت گوغر بافت در دهه ۸۰ مجوز و پروانه اکتشاف در مساحت ۴۰۰ هکتاری را از صنعت و معدن دریافت کرده و با توجه به برخی تخریب‌های صورت گرفته در منطقه از سوی دست اندرکاران این معدن، دستگاه قضایی پاسخگویی به درخواست اهالی منطقه به منظور جلوگیری از ایجاد خسارت‌های بیشتر به محیط زیست را در اولویت قرار داده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار