معاون وزیر صمت:

زنجیره تولید فولاد کشور به توازن رسیده است

جعفری گفت:زنجیره فولاد کشور به توازن رسیده است و پیش بینی می شود تولید فولاد کشور به رشد ۵۵ میلیون تنی برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،آئین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره ایمیدرو، معاون اقتصادی استاندار کرمان و جمعی مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن پردیس امید گل گهر برگزار شد.

وجیه الله جعفری، معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره ایمیدرو در این مراسم گفت: مجموعه گل گهر بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان سهم در بازار بورس  دارد که ۴۲ در صد از مجموعه سهام را تولید کنتسانتره تشکیل می دهد.

او افزود: برنامه‌های اجرا شده در منطقه و استان در حال پیگیری است و ایمیدرو ۲ هزار میلیارد تومان طر‌ح  در حال احداث دارد.

جعفری تصریح کرد: تجارب مسئولان و نیرو‌های صنعتی لازمه پیشرفت در بخش صنعت و معدن است و زنجیره فولاد کشور در حد نسبی به توازن خود رسیده است و پیش بینی می شود تولید فولاد کشور به رشد ۵۵ میلیون تنی برسد.

در ادامه شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل امروز ما ناهماهنگی و ارتباط ضعیف صنعت و دانشگاه است، گفت: باید در کنار صنایع مثل گل گهر دانشگاه‌ها نیز ساخته شوند و مشکلات صنایع را از طریق جوانان کشور رفع کنیم، زیرا کشور ما دارای نیرو‌های متخصص و جوانی است که اصلی‌ترین سرمایه ما به شمار می‌آیند.

حسین محرابی، معاون امور اقتصادی استاندار کرمان نیز مجموعه معادن گل گهر را موجب  پیشرفت‌ استان و سیرجان عنوان کرد و گفت: استانداری کرمان از برنامه‌های توسعه‌ای گل‌گهر به‌طور جدی حمایت می‌کند و منطقه‌ معدنی و صنعتی گل‌گهر پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد که امیدواریم رشد خوب اقتصادی این مجموعه همچنان استمرار داشته باشد.

معاون استاندار تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان به شدت در صدد رفع موانع و هموارسازی مسیر برای صنایع و معادن استان هستند و استان کرمان شاخص معادن و صنایع کشور است.

همچنین ایمان عتیقی، مدیر عامل جدید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت:توسعه پایدار مهمترین هدف گل گهر بوده است و این شرکت در چارچوب برنامه ریزی‌های فنی و استراتژیک حرکت می کند.

او افزود: امسال ده پروژه ایمیدرو با سرمایه گذاری  ۱۶۶ میلیون یورو به بهره برداری می‌رسند که اشتغال بیش از ۴ هزار ۹۰۰ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در پی خواهند داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار