کارشناس هواشناسی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سامانه بارشی فردا از کشور خارج می‌شود/ افزایش تدریجی دمای هوا از یکشنبه

گودرزی گفت: سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد کشور شده بود فردا از شرق کشور خارج می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امروز ادامه فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر را شاهد بودیم گفت: امشب فعالیت سامانه بارشی در خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی به صورت بارش باران و برف و وزش شدید باد است.

او ادامه داد: در شمال استان‌های قزوین، تهران، البرز، سمنان و اردبیل هم شاهد بارش پراکنده باران و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

گودرزی با بیان اینکه فردا صبح بارش پراکنده برف در برخی نقاط شمال شرق کشور رخ می‌دهد افزود: فردا این سامانه بارشی به تدریج از شمال‌شرق کشور خارج خواهد شد.

او  با بیان اینکه طی دو روز آینده شاهد کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، لغزندگی و یخ زدگی جاده‌ها در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور خواهیم بود افزود: در این مدت احتمال وقوع بهمن هم در دامنه‌های البرز دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: هفته آینده آسمان بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود.

او توضیح داد: از امشب تا شنبه ماندگاری هوای سرد در غالب مناطق کشور را شاهد خواهیم بود و به تدریج از یکشنبه تا پایان هفته شاهد افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور خواهیم بود.

گودرزی بیان کرد: این افزایش دما در سواحل دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق کشور حدود ۱۲ تا ۱۸ درجه و در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و مرکز کشور هم بین ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب وزش باد شدید در نیمه غربی کشور رخ خواهد داد افزود: در سمنان و شمال شرق اصفهان، قم، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از مناطق همراه با گرد و خاک  خواهد بود.

گودرزی بیان کرد: فردا این شرایط برای خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و شنبه برای شرق کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: از امشب تا شنبه دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز و جمعه هم دریای خزر مواج خواهد بود.

او همچنین درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد شدید است و بیشترین دمای تهران  به ۳ درجه و کمترین آن به منفی ۴ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار