امام جمعه قم عنوان کرد؛

قم؛ پیشگام مقابله با کرونا / تلاش برخی در بزک کردن چهره ضدانسانی آمریکا

آیت‌الله اعرافی گفت:آمریکا در حالی که خود را مدعی دموکراسی می‌داند، نوچه‌های دیکتاتورش درمنطقه به جنایت مشغولند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله علیرضا اعرافی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان این که ملت بزرگ ایران یک هجوم بی‌سابقه را کنار زده است و مسیر ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران غربی را ادامه خواهد داد، گفت: همه گروه های آمریکایی آزمون پس داده‌اند و مسئولان کشورمان باید با عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری  در برابر غربی‌ها تسلیم نشوند.

او  با بیان این که مسئولان نباید به مذاکره با آمریکا دل ببندند، افزود: امروز جامعه آمریکایی درون خود دچار چالش‌ها و نابسامانی‌های بزرگی از جمله تحقیر اقلیت‌ها، شکاف طبقاتی و سستی پایه‌های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی شده‌است.

اعرافی گفت:بازگشت به برجام فقط از مسیر تعیین شده از سوی  رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون میسر خواهد بود.

او ادامه داد: آمریکایی‌ها باید با لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، قدم اول را بردارند و جمهوری اسلامی ایران نیز در همان قالب راه را ادامه خواهد داد و بنابر توصیه های رهبر معظم انقلاب ارتباط با دنیا را اجرا خواهد کرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به تلاش آگاهانه و ناآگاهانه برخی در بزک کردن چهره ضدانسانی آمریکا، تصریح کرد: آمریکا با راه انداختن یکصد جنگ در چند دهه گذشته و اشغال بدون منطق و مجوز ده ها کشور، آسیب‌های جدی به نظم جهانی وارد کرده است که باید برای همه جهانیان روشن شود.

اعرافی در ادامه افزود: نفاق افکنی، دیکتاتورپروری و گسترش تروریسم درجهان واقعیت‌های آمریکاست و در حالی که آن ها خود را مدعی دموکراسی و آزادی می‌دانند، نوچه‌های دیکتاتور آن ها درمنطقه به جلادی و جنایت مشغول هستند.

او  دربخش دیگری از سخنان خود اعتلای وجهه آمریکا، اقتصاد پویا، شکست مقاومت در جهان، تضعیف رقیبان بین المللی و امن سازی محیط برای اسرائیل غاصب را از آرزوهای ترامپ ذکر کرد و گفت: بزرگترین آرزوی او تسلیم ایران در برابر تحریم‌ها و خواسته های شیطانی آمریکا بود که همه آرزوهای او برباد رفت.

خطیب جمعه قم گفت: ملت غیور ایران اسلامی امروز به فضل الهی در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان ایستادگی کرده و به عزت و سربلندی دست یافته‌است.

قم ،پیشگام  مقابله‌ با کرونا 

او در بخش دیگری از سخنان خود همبستگی ملت، همکاری مردم و مسئولان، شجاعت و ایثار، امداد و تعاون و توجه به کارشناسی‌های علمی را از مصادیق تاب آوری ملت ایران در برابر ویروس کرونا دانست و گفت: این تاب آوری بی‌نظیر برای همه جهانیان الگو خواهد بود.

اعرافی با قدردانی از نظام سلامت و کادر درمانی، طلاب و دانشجویان، بسیج و سپاه، اقشار و اصناف و همه مردم کشورمان در مقابله اصولی با این چالش جهانی، گفت: شهر قم به عنوان پایگاه جهاد و اجتهاد در این شرایط پیشرو و پیشگام بوده‌است.

او با اشاره به عظمت و برنامه‌های متعدد آموزشی، فرهنگی و ملی و مذهبی درقم، این شهر را در کشف و مبارزه با کرونا پیشگام دانست و گفت: بیش از ۱۱ ماه است که مردم قم در تبعیت از رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، تمامی اصول، قوانین و ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنند.

امام جمعه قم با بیان این که مردم قم در حوادث کرونایی، چهره علمی و عقلانی و شجاعانه و انقلابی از اسلام را به رخ کشیده و در کنار کادر درمان و دستگاه‌های اجرایی صحنه‌های شگفت انگیزی را خلق کرده اند، گفت: مسئولان باید این جایگاه رفیع مردم قم را پاس بدارند و در برابر آن تواضع کنند.

او با اشاره به تلاش بیگانگان برای ترویج "قم هراسی" از اعلام آمادگی مردم قم برای مقابله با موج چهارم کرونا خبر داد و گفت: از مسئولان انتظار می‌رود تذکرات و هشدارهای لازم را اعلام کنند، اما سخنان سخیف و تعرض نابجا را متوجه مردم قم نکنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار