صدیقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

از هر ۴ دانشجو یک نفر اضافه وزن دارد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به آمار موجود در حال حاضر از هر ۴ دانشجوی ایرانی یک نفر دارای اضافه وزن است.

مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اضافه وزن دانشجویان کشور، اظهار کرد: حدودا از هر ۴ دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور یک نفر دچار اضافه وزن است.

او افزود: مراکز مشاوره سلامت جسمانی و فعالیت‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها به بیش از ۷۰ عدد رسیده که کارشناسان آنان وظیفه دارند تا با انجام تست‌های مربوطه به دانشجویان ورزش مناسب و نحوه نگهداری جسم سالم را آموزش دهند.

صدیقی تاکید کرد: فرهنگ ورزش کردن و زیرساخت‌های دانشگاه‌ها باید افزایش یابد. خوشبختانه طی چند سال اخیر زیرساخت‌های تربیت بدنی دانشجویان رشد خوبی داشته است و توانسته ایم پروژه‌های زودبازده مانند زمین چمن مصنوعی، سالن ورزش‌ها و ... را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.

معاون وزیر علوم در ادامه مطرح کرد: باید به دانشجویان مشاوره‌هایی در خصوص چگونگی داشتن جسم سالم ارائه دهیم. علاوه بر بحث اضافه وزن احتمال دارد که معضلاتی از قبیل مشکلات اسکلتی و قامتی گریبانگیر دانشجویان دختر و پسر شده باشد که در این خصوص مشاوره‌های مربوطه ارائه می‌شود تا متناسب با آن به انجام فعالیت‌های بدنی لازم بپردازند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در دوران شیوع کرونا ارتباط مراکز مشاوره و مراکز تربیت بدنی به شیوه آنلاین با دانشجویان وجود دارد و آنان این آمادگی را دارند تا در شرایط فعلی و بسته بودن دانشگاه‌ها فعالیت بدنی و ورزش دانشجویان را تحت نظر داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار