صدیقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانشگاه‌ها وضعیت اقتصادی دانشجویان را درک کنند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: وزارت علوم به دانشگاه‌ها اعلام کرده تا متناسب با شرایط اقتصادی توجه بیشتری به دانشجویان از بابت پرداخت شهریه داشته باشند.

مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کاهش شهریه دانشجویان در ترم آینده اظهار کرد: شهریه دانشجویان توسط هیئت امنای دانشگاه‌ها مشخص می‌شود.

او افزود: سازمان امور دانشجویان سیاست‌های کلی را از نظر پرداخت شهریه دانشجویان به دانشگاه‌ها اعلام کرده و هر هیئت امنایی متناسب با وضعیت خود تصمیم گیری می‌کند و کار را ادامه می‌دهد.

صدیقی تصریح کرد: در نیمسال اول باتوجه به اینکه برخی از دانشگاه‌ها زیرساخت‌های IT سامانه‌هایشان و ارائه آموزش‌های مجازی‌شان نیازمند ترمیم و تامین بیشتری بود، طبیعتاً هزینه‌ها را افزایش دادند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ مطابق نظر و اعلام وزارت علوم، دانشگاه‌ها باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور توجه بیشتری به دانشجویان از بابت پرداخت شهریه و ... داشته باشند، تاکید کرد: موسسات غیرانتفاعی که فعالیت آن‌ها بر مبنای شهریه استوار است بابد بعد از پرداخت هزینه های دانشگاه مبلغی فایده‌ و سودی برای فعالیت های دیگر داشته باشند  تا بتوانند خدمات را به خوبی ارائه دهند و امیدواریم از بابت کاهش شهریه دانشجویان در ترم آینده شرایط بهتر شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار