سهل انگاری در فضای مجازی عامل تعرض به حریم خصوصی کاربران

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: سهل انگاری در حفظ حریم خصوصی زمینه سوء‌استفاده را برای مجرمان و افراد سودجو فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، نصرتی رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت:با مراجعه فردی مبنی بر اینکه تصاویر شخصی او توسط فرد یا افراد ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شده است موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه توجه نکردن شاکی به حفظ حریم خصوصی زمینه‌ساز گرفتاری و مشکلات برای او شده است، افزود: با بررسی‌های کارشناسی و فنی صورت گرفته مشخص شد فرد خاطی از دوستان دوران تحصیل شاکی بوده که با دسترسی به تصاویر شخصی در فضای مجازی، دست به این عمل خلاف قانون زده و باعث آبروریزی و هتک حیثیت شده است.


بیشتر بخوانید

این مقام مسئول با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی سدی در برابر افراد سودجو و مجرمان سایبری است، اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد از روی سهل‌انگاری یا نبود آگاهی، مسئله حریم خصوصی را نادیده گرفته و اقدام به بارگذاری تصاویر و اطلاعات خصوصی خود در فضای مجازی نموده که این عمل، زمینه سوء‌استفاده را برای مجرمان و افراد سودجو فراهم می‌کند.

سرهنگ نصرتی با یادآوری قانون جرایم رایانه‌ای به متخلفین گفت: هر گونه مزاحمت و سلب آسایش دیگران در فضای مجازی جرم تلقی شده و برابر قانون با افراد متخلف و قانون‌شکن بطور جد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.