دست کلاهبرداران اینترنتی در جیب مردم

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: کلاهبرداران اینترنتی جیب ۵۰ نفر از شهروندان مهابادی را خالی کردند.

سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: با مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان مهاباد مبنی بر اینکه از سوی فرد یا افرادی در فضای مجازی "اینستاگرام" مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه در کلاهبرداری صورت گرفته،  مجرمان سایبری شهروندان را وادار به پیش پرداخت می‌کردند، افزود: در این کلاهبرداری، افراد خاطی از اعتماد کاربران با تبلیغ و فروش قطعات و لاستیک انواع خودرو با قیمت پایین در اینستاگرام، سوء‌استفاده کرده و مبلغی در حدود ۷ میلیارد ریال از ۵۰ نفر کلاهبرداری کرده بودند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ نصرتی با اشاره به اینکه اعتماد به دیگران در فضای مجازی می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات شود، اذعان کرد: در روند رسیدگی به پرونده با اقدامات فنی و پلیسی صورت گرفته ۲ نفر خاطی در این راستا شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

این مقام انتظامی با معرفی سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی، گفت: هموطنان از این طریق می‌توانند با پلیس در ارتباط بوده و صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.