عامل اخاذی از دختر در دام پلیس افتاد/کشف ۱۱ دستگاه بیت کوئین غیرمجاز

فردی که با دسترسی غیرمجاز به شبکه اجتماعی یک دختر کرمانشاهی قصد اخاذی از او را داشت، در دام پلیس فتا گرفتار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : در پی شکایت خانمی مبنی بر اخاذی از او در فضای مجازی توسط فردی ناشناس و تهدید به انتشار تصاویر و هتک حیثیت او در شبکه‌های اجتماعی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت : با بررسی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شبکه اجتماعی اینستاگرام شاکی هک شده و مجرم با دسترسی به‌تمامی تصاویر، اطلاعات و چت‌های شخصی قربانی، این اطلاعات را دستاویز اخاذی و تهدید قرار داده است.

او افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی عملیاتی دستگیر و به این پلیس منتقل شد.

رئیس پلیس فتا افزود: متهم در مواجهه با مستندات موجود به جرم خود اقرار کرد و مشخص شد با ارسال پیام با محتوای " حساب کاربری شما به علت خطا و فعالیت زیاد در حال پاک شدن است، اگر می‌خواهید از پاک شدن جلوگیری کنید لینک دریافتی را ارسال کنید" قربانی را مجاب به ارسال لینک بازیابی رمز عبور برای وی کرده است.

 کسانی ادامه داد: مطابق ماده ۱ قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به‌طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‎ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت‌شده است دسترسی یابد، به حبس از نود ویک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

او افزود: تمام حساب‌های کاربری رسمی در شبکه‌های اجتماعی دارای یک هولوگرام آبی‌رنگ به معنای تائید شده در کنار اسم کاربر هستند، لذا شهروندان به‌هیچ‌عنوان کد یا لینکی که برای احراز هویت دریافت می‌کنند نباید برای کسی ارسال کنند، همچنین گوشی تلفن همراه خود را حتی برای چند لحظه در اختیار افراد غیرقابل‌اعتماد قرار نداده و رمز دو مرحله‌ای حساب خود را فعال کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کاربران فضای مجازی مخصوصاً خانم‌ها باید از انتشار اطلاعات خصوصی و عکس‌های شخصی در فضای مجازی خودداری کنند و توجه داشته باشند فضای مجازی حریم شخصی نیست، از سویی به هویت‌های کاذب در فضای مجازی اعتماد نکرده و از برقراری ارتباط با افراد ناشناس پرهیز کنند.

 کسانی افزود: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند، همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

بیت کوئین غیرمجاز به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۱۱ دستگاه بیت کوئین غیرمجاز به ارزش ۸ میلیارد ریال در مرکز استان خبر داد.

علیرضا دلیری افزود: ماموران کلانتری ۲۲ بهمن با اقدامات فنی و تخصصی از وجود تعدادی دستگاه استخراج ارز غیرمجاز در یک واحد صنفی مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات تخصصی موفق به شناسایی واحد صنفی مذکور شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی و بازرسی از محل ۱۱ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف کردند.

 دلیری با اشاره به اینکه ارزش ماینر‌های کشف شده به ۸ میلیارد ریال می‌رسد، از دستگیری یک نفر در این راستا و معرفی به دستگاه قضائی خبر داد.

شناسایی  ۱۳۲ سارق در سرپل ذهاب

فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب گفت: ماموران پلیس این شهرستان در عملیات‌های متعدد ۱۳۲ سارق را در این شهرستان شناسایی و دستگیر کردند.

منوچهر رضایی افزود: توسط ماموران پلیس این شهرستان ۳۹ فقره انواع سرقت کشف شده است.

او افزود: برای ۱۲ هزار و ۶۱۲ خودرو توسط پلیس این شهرستان اعمال قانون شده و از ۲۱۹ واحد صنفی بازرسی صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: از دیگر اقدام‌های پلیس این شهرستان کشف ۱۱۰ تن کالای قاچاق در راستای مقابله با قاچاق کالا بوده است.

 رضایی ادامه داد: مردم برای جلوگیری از وقوع هرگونه ناهنجاری، در صورت مشاهده اعمال مجرمانه از سوی برخی افراد، گزارش خود را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۱۹۷ و ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

او افزود: پلیس با عزمی جدی با قاچاقچیان چوب و منابع طبیعی به شدت برخورد کرده و در این امر هیچ گونه اغماضی ندارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار