شریفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را بر عهده دارد

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام مسئولیت رتبه‌بندی دانشگاه‌های داخلی را بر عهده دارد.

محسن شریفی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نظام رتبه بندی ملی دانشگاه‌ها به دو گروه داخلی و خارجی تقسیم بندی می‌شود. در حوزه بین المللی  پایگاه‌ها و موسساتی هستند که اقدام به رتبه بندی دانشگاه‌ها می‌کنند و تعدادی از دانشگاه‌های ما به خصوص در سال‌های اخیر وارد این رتبه بندی‌ها شده اند.

او افزود: در حال حاضر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در داخل کشور مسئولیت رتبه بندی دانشگاه و موسسات پژوهشی را بر عهده دارد و شاخص‌ها و مقرراتی را در این حوزه تنظیم کرده و در حال انجام رتبه بندی است.

شریفی تصریح کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تاکنون چندین بار رتبه دانشگاه‌ها را اعلام کرده است. این مرکز رو به روز در حال تقویت شدن است تا به عنوان یک پایگاه مستقل و منحصر به فرد داخلی امر رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را انجام دهد؛ بنابراین این پایگاه وظیفه رتبه بندی دانشگاه‌ها را بر عهده دارد.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار