وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

از بلامانع بودن ورود داوطلبان کرونایی به جلسه کنکور تا نظر وزارت علوم درباره اعتبار مدرک تحصیلی تاجگردون

وزارت علوم در هفته‌ گذشته با اخباری مانند بلامانع بودن ورود داوطلبان کرونایی به جلسه کنکور و نظر وزارت علوم درباره اعتبار مدرک تحصیلی تاجگردون گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همچون «نظر وزارت علوم درباره اعتبار مدرک تحصیلی تاجگردون»، «ماجرای ۳ سال حصر استاد ایرانی در زندان‌های آمریکا»، «حذف سهمیه‌های کنکور باید توسط مجلس انجام شود» و «آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد از ۱۵ شهریور» همراه بود که در ادامه می‌خوانید.

اعلام نتایج کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹ در نیمه اول مهر

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان اعلام نتایج کنکور سراسری اظهار کرد: نتایج کنکور کارشناسی ارشد و دکتری اوایل مهر و نتایج کنکور سراسری در اواخر مهر اعلام خواهد شد.

خدایی درباره تاریخ برگزاری کنکورهای وزارت علوم گفت: کنکور دکتری ناپیوسته سال ۹۹ در تاریخ ۲۶ تیر،کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۲ و ۳ مرداد و کنکور سراسری در تاریخ ۳۰ و ۳۱ مرداد برگزار خواهد شد.

حضور ۲۰ دانشگاه از ایران در رتبه‌بندی دانشگاه‌‌های برتر دنیا

محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام ISC اظهار کرد: گفت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز فهرست سال ۲۰۲۰ دانشگاه‌های جوان دنیا با قدمتی کمتر از ۵۰ سال را منتشر کرد. این پایگاه که در سال ۲۰۱۹، ۳۵۱ دانشگاه را منتشر کرده بود، در سال ۲۰۲۰ این تعداد را به ۴۱۴ دانشگاه رسانده است. این نهمین فهرست دانشگاه‌های برتر جوان است که در دنیا از سال ۲۰۱۲ تا کنون به صورت سالانه توسط پایگاه رتبه‌بندی تایمز انجام شده است.

حذف سهمیه‌های کنکور باید توسط مجلس انجام شود

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره علت حذف نشدن سهمیه‌های کنکور، اظهار کرد: مهمترین سهمیه موجود در کنکور سراسری سهمیه ایثارگران بوده که مبتنی بر قانون مجلس شورای اسلامی است و تغییر این قانون باید توسط مجلس انجام شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: وزارت علوم طرح پیشنهادی را به صورت لایحه برای حذف سهمیه‌های کنکور در سال ۹۷ به مجلس داد که در بررسی رأی نیاورد. بعد از آن در وزارت علوم مطرح شد که پیشنهاد حذف سهمیه‌های کنکور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

جزئیات برگزاری ترم تابستانی دانشگاه آزاد

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد، درباره جزئیات برگزاری ترم تابستانی در این دانشگاه، گفت: ترم تابستانی دانشگاه آزاد به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه ثبت نام ترم تابستانی دانشگاه آزاد از ۲۸ تیر آغاز شده و تا دوم مرداد ادامه دارد، اظهار کرد: شروع کلاس‌ها از ۴ لغایت ۳۰ مرداد به مدت ۴ هفته خواهد بود.

آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد از ۱۵ شهریور

احمد حیدری، سخنگو و معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اظهار کرد: نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه آزاد از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.

دانشگاه ایرانی باید دانشگاه حل مسئله باشد

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست خبری همایش جهش تولید علم و صنعت در بیانیه گام دوم انقلاب که بعد از ظهر امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: زمانی که از جهش تولید صحبت می‌کنیم باید از امکانات بومی نیز صحبت کنیم.

او در ادامه بیان کرد: دانشگاه‌ها در کشور ما در گذشته به مسائل داخلی توجه کمتری داشتند که این مشکل در حال رفع شدن است. دانشگاه علم و صنعت در جهت حل مسائل کشور و جامعه در حال حرکت است و باید به سمتی برویم که دانشگاه ایرانی دانشگاه حل مسئله باشد.

نحوه حضور دانشجویان ورودی جدید در ترم تحصیلی آینده

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم درباره زمان شروع سال تحصیلی جدید برای دانشجویان جدید الورود اظهار کرد: دانشجویان جدید الورود از اول آبان در دانشگاه‌ها پذیرش خواهند شد البته این بستگی به این موضوع دارد که زمان اعلام نتایج کنکور از سوی سازمان سنجش و امکانات دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان به چه صورت باشد.

خاکی صدیق درباره نحوه حضور دانشجویان جدید الورود به دانشگاه‌ها گفت: در نامه‌ای که به دانشگاه برای نحوه برگزاری ترم بعد ارسال شده است، تاکید کرده ایم که اولویت برای آموزش دانشجویان جدید الورود حضور فیزیکی در دانشگاه‌هاست.

ورود داوطلبان مبتلا به کرونا به جلسه کنکور بلامانع است

فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره نحوه حضور داوطلبان مبتلا به کرونا در جلسه آزمون گفت: مکان مجزایی برای داوطلبانی که بیماری خاصی داشته باشد در نظر گرفته شده است. این داوطلبان باید گواهی از پزشک که تائید کننده بیماری باشد را داشته باشند.

سخنگوی سازمان سنجش بیان کرد: زمانی که کارت ورود به جلسه بر روی سایت قرار می‌گیرد این داوطلبان باید به باجه‌های رفع نقص «نماینده تام الختیار حوزه» مراجعه و یا قبل از آن با سازمان سنجش مکاتبه کنند.

۱۵۰۰ دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد خواستار تعویق آزمون جامع شدند

بیش از ۱۵۰۰دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد طی نامه ای به محمدمهدی طهرانچی رئیس این دانشگاه ضمن تاکید بر ضرورت حفظ سلامت دانشجویان، درخواست کردند: دانشگاه آزاد همانند برخی از دانشگاه ها و حتی علوم پایه دانشگاه آزاد که آزمون جامع را لغو و معدل نمرات را جایگزین کرده اند، نسبت به این مهم مساعدت کند.

داوطلبان کنکوری به تعویق آزمون‌ها دل نبندند

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه اختتامیه کمپین دانشجویی در خانه بمانیم در جمع خبرنگاران، گفت: آزمون‌های سراسری در تاریخ‌های اعلام شده برگزار می‌شود. با تدابیر اندیشیده شده در روند برگزاری آزمون‌های سراسری مشکلی پیش نخواهد آمد و براساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا مراکز برگزاری آزمون را مدیریت می‌کنیم.

غلامی تاکید کرد: هیچ داوطلبی دل به تاخیر آزمون‌های سراسری کشوری نبندد و داوطلبانی که به خوبی درس خوانده اند با آرامش در جلسه کنکور حاضر شوند.

ماجرای ۳ سال حصر استاد ایرانی در زندان‌های آمریکا

استاد دانشگاه شریف با تشریح ماجرای ۳ سال حصر خود در آمریکا، گفت: گفتند اگر اتهاماتی که ما می گوییم را بپذیری آزاد خواهی شد.

آزمون جامع دکتری در موعد مقرر و حضوری برگزار می‌شود

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد در واکنش به نامه یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی مقطع دکتری مبنی بر لغو آزمون جامع اظهار کرد: آزمون جامع یکی از مراحل مهم دوره دکتری است. به هیچ عنوان امکان جایگزینی معدل برای این آزمون و اینکه به صورت مجازی برگزار شود، وجود ندارد.

سخنگوی دانشگاه آزاد افزود: آزمون جامع در موعد مقرر و به صورت حضوری برگزار می‌شود.

نظر وزارت علوم درباره اعتبار مدرک تحصیلی تاجگردون

حمیدرضا علومی یزدی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اعتبار مدرک تحصیلی غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: اطلاعی از مدرک تاجگردون نداریم؛ باید اطلاعاتی به ما ارائه شود که به بررسی آن بپردازیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم ادامه داد: هر ارگانی که درخواست بررسی مدرک این نماینده مجلس را دارد باید از وزارت علوم درخواست ارزیابی کند تا بعد از آن به بررسی بپردازیم.

تعداد دانشجویان بورسیه به صفر رسیده است

مجتبی صدیقی، رئیس صندوق رفاه داشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره آخرین وضعیت بازگشت دانشجویان بورسیه به کشور اظهار کرد: بازگشت دانشجویان بورسیه روند معمولی را طی می‌کند؛ برخی دانشجویان بلافاصله بعد از اتمام تحصیل به کشور باز می‌گردند و برخی هم به دلایلی ممکن است مدت کوتاهی تاخیر داشته باشند و تاخیر‌های کوتاه مدت را استنکاف در نظر نمی‌گیریم.

او بیان کرد: برخی از این دانشجویان، ممکن است پس از ۴ سال از پایان یافتن بورس به کشور بازگردند که این دانشجویان مستنکف محسوب می‌شوند. حدود ۲ تا ۳ سال است که تعداد دانشجویان بورسیه بسیار کاهش یافته و شاید در سال به ۱۰ تا ۱۵ دانشجوی بورسیه هم نرسد و تقریبا می‌شود گفت تعداد آن‌ها به صفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
درسته ک زمان کنکور عقب افتاده و خیلی ازماها خسته شدیم و کنکور یکی از مهمترین مسائلی است ک آینده ما رو مشخص میکنه
ولی خب سلامتی خودمون و خانوادمون خیلی مهم تره و نمیشه برای ساعت های طولانی با ماسک و دستکش نشست و سوال حل کرد
ما برای حل سوالات کنکور نیاز به انرژی هم داریم ک باید با خوردن مواد قندی این انرژی رو تامین کنیم و این کار با دراوردن ماسک صورت میگیرد
لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
سلیم
۰۹:۵۹ ۱۵ تير ۱۳۹۹
دلیل این همه لجبازی چیست وقتی خواست اکثریت دانش آموزان و دانش جدیان تعویق در زمان برگزاری ازمون های کنکور است چرا این ها انقدر بی رحمانه عمل می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام .
از شما مسولین عزیز از بابت نگرانی در مورد حق ما کنکوری ها تشکر میکنم ،اما باید بدانید من کنکوری که به والله آماده کنکور دادنم از استرس کرونا در خانه ام هم آسایش ندارم .
کنکور فقط میتواند یک همه گیری کرونا و نابودی میلیونی باشد که غیر قابل کنترل است ،رعایت موازین بهداشتی صرفا یک رویا پردازیست چون تعهدی از کسی گرفته نشده و ماسک که خیلی به آن تکیه میکنیم ۷۰درصد احتمال جلوگیری از کرونا را دارد که خودش هم میتواند مشکلی اساسی باشد .
اگر اختلال در ورودی سال تحصیلی جدید پیش آید قابل جبران است اما بدانید که همه حتی نخبگان هم در خطرند و کنکور با این شرایط نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
Konkor
۰۰:۴۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام من یه داوطلب کنکور سراسری هستم و اصلا با تاریخ برگزاری کنکور مشکلی ندارم فقط میخوام بدونم ایا ما نیز بایدهنگام شروع تحصیلات دانشگاه با چالشی که دانجشویان اخیرا گذراندند مواجه شویم و دروس سخت دانشگاه رو فقط به صورت مجازی بگذرانیم به نظر خودتان بهتر نیست کنکور را کمی عقب تر بیندازیم تا چاره ای برای این مشکل کنیم
اصلا ابتلا ما به کرونا مهم نیست فقط کمی واقع بین باشیم خواهشاً...
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۹:۱۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اگه کسی ندونه مبتلاس وواردحوزه همومی بشه چی؟؟؟
آخرین اخبار