رحیمی مطرح کرد:

امکان دسترسی به متن پایان نامه‌ها و رساله‌ها تا دو هفته آینده

معاون پژوهشی وزارت علوم از امکان دسترسی به متن پایان نامه‌ها و رساله‌ها تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دسترسی به  تمام متن پایان نامه ها و رساله ها در سامانه گنج پایگاه اطلاعات علمی ایرن از یکم دی ماه قطع شده ، اقدامی که مسئولان ایران داک علت  آن را اجرای ماده ۸ آئین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی اعلام کرده اند. حالا گفته می شود تفسیر نهادی نظارتی نیز در قطع دسترسی به سامانه گنج میسر بوده است. 

فعالیت سامانه گنج از سال ۹۵ در زیر مجموعه فعالیت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران آغاز شد و در این سامانه به صورت کامل پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان جهت استفاده و بررسی فعالیت‌های پژوهشی بارگذاری می‌شد و حالا این دسترسی قطع شده است.

غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: سازمان بازرسی در مهر ماه امسال با صدور نامه‌ای به ایران داک بنا بر ماده ۸ آئین نامه اجرایی قانون خواستار توقف دسترسی عمومی به متن پایان نامه‌ها و رساله‌ها شد.

او افزود: به علت بی نتیجه بودن صحبت‌های مطرح شده بین سازمان بازرسی و ایران داک با عنوان «توقف دسترسی عمومی به متن پایان نامه‌ها و رساله ها» ایران داک مجبور به قطع دسترسی آن‌ها شد.

رحیمی تصریح کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی شهرستانی بیشترین معضل را در جهت دسترسی عمومی به متن پایان نامه‌ها و رساله‌ها دارند که بنابر اعتقاد وزارت علوم این دسترسی همگانی باید برای همه به صورت گسترده انجام شود.

او ادامه داد: دسترسی به متن پایان نامه‌ها و رساله‌ها تا دو هفته آینده امکان پذیر می‌شود تا به اینصورت دانشجویان شهرستانی با توجه به محدودیت‌های رفت و آمدی ناشی از ویروس کرونا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند.


بیشتر بخوانید

جلسات دفاع از پایان‌نامه‌ها چگونه برگزار می‌شود؟/ شرایط دفاع از پایان‌نامه‌ها در دانشگاه‌های مختلف


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۷ دی ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۷ دی ۱۳۹۹
من نميدونم اين پايان نامه ها كه ٩٩ درصدشون بي فايده است چرا دانشجوها ميترسن بقيه ببينن
خب اگه از پايان نامه اشون استفاده غير رضايتي كردن برن شكايت كنن
آخرین اخبار