چامسکی: آمریکا طلایه‌دار تروریسم در جهان است

فیلسوف برجسته آمریکایی با اشاره به حملات اخیر در کنگره آمریکا، این کشور را پیشگام در تروریسم دانست و گفت حمله‌کنندگان از ناکجا نیامده اند!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «نوام چامسکی» فیلسوف برجسته آمریکایی، در مصاحبه اخیر خود با آرتی با اشاره به حملات اخیر در کنگره آمریکا این کشور را طلایه‌دار تروریسم دانست.

چامسکی در ابتدای مصاحبه گفت رسانه‌ها در آمریکا به مردم این تصویر را می‌دهند که در این کشور همه‌چیز «فوق‌العاده» است و گاهی برخی از مسائل اتفاق می‌افتد.

او همچنین با بیان آن‌که آمریکا می‌خواهد این تفکر را القا کند که طرفدار خوبی‌ها و درپی جبران اشتباهاتش است افزود در واقع این یک واقعیت «نئولیبرال» است که خودشان برای خودشان پرداخته‌اند و حقیقت ندارد.

چامسکی در ادامه به حملات اخیر به کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت: «اکثر اوقات با این روایت مواجهیم که این هجوم مردم به گنگره به معنای دموکراسی است و ما به کشوری فاشیستی تبدیل نشده‌ایم و این به معنای پیروزی دموکراسی در آمریکاست.»

او در ادامه افزود: «اما حقیقت این است که ما در آمریکا از مسائلی رنج می‌بریم که هیچ یک از دو حزب نمی‌خواهند از آن حرف بزنند و این باعث مخفی ماندن دلایل هجوم اخیر به کنگره است.»

این فیلسوف آمریکایی همچنین گفت: «درباره افراد در این حمله طوی صحبت می‌شود که گویی از ناکجا آمده‌اند درصورتی‌که همه می‌دانیم این‌طور نیست.»

سپس او در ادامه با بیان آنکه آمریکا از بزرگترین کشورهای تروریست جهان است، افزود: «در اوایل دولت ریگان مفهوم تروریسم معکوس شد یعنی افرادی که تروریست بودند را تروریست نداستند و افرادی که تروریست نبودند را تروریست خواندند.»

او سپس به «کد آمریکا» که خود پیشتر درباره آن نوشته و در آن دستور و تعاریف ارتش از تروریسم را نمایان کرده بود اشاره کرده و گفت: «با توجه به این تعریف اقدامات دولت ریگان اوج تروریسم بود و در آن زمان دادگاه جهانی نیز آمریکا را به‌دلیل تروریسم محکوم دانست.»

سال ۱۹۸۶ آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه، به‌دلیل حمایت از شبه‌نظامیان نیکاراگوئه محکوم شناخته شد. در آن زمان آمریکا به نقض قوانین بین‌المللی و نقض حق حاکمیت نیکاراگوئه متهم شده بود.

ماه گذشته هزاران نفر از طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، برای جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند و این مسئله تاکنون واکنش‌های بسیاری به‌همراه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
reza
۰۸:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
خسته نباشید جناب نوام چامسکی:
ترامپ در همان مناظرات انتخاباتی خودش قبل از اینکه برای ریاست جمهوری رای بیآورد با صدای رسا اعلام کرد که این اوباما و هیلاری کلینتون خبیث بودند که گروه های داعش و القاعده تروریستی را ایجاد و آموزش و مسلح کردند و به آسیای غربی گسیل کردند و از 72ملت برای آنان راه عضو گیری را سهل و آسان کردند شما با اینهمه نبوغ تازه به این نقطه عطف رسیده ای که آمریکا دولتی تروریسم است؟.................
البته از یک منظر صحبت های شما قابل تاءمل است 200سال این کشور آمریکا بوده که به بهانه حقوق بشر و دموکراسی مناظرات انتخاباتی و آراء ماءخوذه توسط ملت های مستقل و آزادیخواه را با انقلاب های رنگی و یا مشت های مخملی تغییر میداد و از مهره های خود که سرسپرده و مطیع فرامین کاخ سفید بودند حمایت میکرد و نتایج انتخابات کشورها را تغییر میداد انواع کودتاها و انواع انقلاب های رنگین در کشورهای مختلف موءید همین سخنان شماست که در سال 2000 نمونه بارز آن کشور ونزوئلا و حمایت از کودتاگران علیه دولت قانونی و منتخب مردمی و ترور عالی ترین مقام نظامی دو کشور ایران و عراق توسط هواپیمای بدون سرنشین آمریکائی که نقض آشکار منشور قوانین سازمان ملل است و رئیس هیئت حاکمه آمریکا به آن اذعان رسانه ای گسترده کرد
آخرین اخبار