پرواز عاشقانه جانباز مازندرانی + تصاویر

حاج محمد محمدزاده جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس و پدر یک شهید و دو جانباز انقلاب اسلامی به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حاج محمد محمدزاده اهل شهر سورک جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس و پدر شهید هادی و جانبازان محمود و احمد محمد زاده عصر امروز به فرزند شهیدش پیوست.

حاج محمد محمدزاده متولد ۱۳۱۷ پس از انقلاب و از سال ۱۳۶۰ به تناوب به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات‌های والفجر مقدماتی، کربلای چهار و عملیات والفجر ۱۰ همراه با سه فرزند خود حضور موثری داشت.

او که معتقد بود رزمندگی و مجاهدت در راه اسلام پیر و جوان نمی‌شناسد همراه با سه فرزندش در عملیات کربلای چهار حضور داشت که هادی محمدزاده ۱۶ ساله در این عملیات به شهادت می‌رسد و خود و دو پسر دیگرش نیز به درجه جانبازی نائل می‌شوند.

بیشتر بخوانید

حاج محمد محمدزاده سه دوره نیز عضو شورای اسلامی شهر سورک بود و خدمات ارزشمندی به مردم منطقه ارائه کرده بود.

مراسم تشییع و زمان خاکسپاری این جانباز سرافراز دفاع مقدس متعاقبا اعلام می‌شود.

پروازعاشقانه جانباز مازندرانی + تصاویر
پروازعاشقانه جانباز مازندرانی + تصاویر
پروازعاشقانه جانباز مازندرانی + تصاویر

خاطره‌ای که سال‌ها قبل این جانباز دفاع مقدس از شهادت فرزندش بازگو کرده بود:

" همه ما در گردان عاشورا سازماندهی شده بودیم، هادی هم مثل بقیه آموزش غواصی دیده بود، یک روز به ما گفتند هر نیرو باید تنها غواصی کند، فرماندهان آن طرف اروند بودند و می‌خواستند برای عملیات غواص انتخاب کنند.

هادی من تنها کسی بود که زیر ۲۰ سال بود و به‌سرعت غواصی کرد و رفت آن طرف، حاج‌بصیر به هادی گفت: «از کجا آمدی؟» پسرم جواب داد: «مازندران»، حاجی گفت: «برای چی آمدی؟»، هادی نگاهی به حاج‌بصیر کرد و گفت: «شما برای چی آمدی!»، شب عملیات که شد، به هادی گفتم: «بابا! امشب نیا عملیات، فردا صبح بیا»، هادی جواب داد: «آقا! من فقط برای عملیات آمدم، فردا دیگر همه می‌آیند».

وقتی از برادرش محمود که او هم جزو غواصان بود، خداحافظی کرد، انگار داشت پرواز می‌کرد، محمود گفت: «نگاه کن چه‌جوری داره می‌ره»؛ گفتم: «توکل به خدا ...»، از یک ستون ۵۰ نفره ۲۰ نفر شهید شدند، من بعد از ۱۵ روز فهمیدم هادی شهید شده، چون همان شب مجروح شده بودم"

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران این مصیبت را به بیت معظم شهید محمدزاده و ارادتمندان خانواده‌های مکرم شهدا تسلیت عرض می‌کند.

انتهای پیام /ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله خاکی
۰۹:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
بسمه تعالی
با سلام درسی که من از جانباز عزیز حاج آقا محمد زاده گرفتم این بود که با همه خدمات وایثار گری در طول عمر شریفشان چه در مقطع جنگ تحمیلی وبعد ازآن همیشه خود را بدهکار نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانستند نه طلبکار.
Iran (Islamic Republic of)
قربان سلیمانی
۲۲:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
خداوند همه کسانی که هجرت کردند ودر راه خدا مجاهده نمودند درجوار رحمت ومحبت خود قراردهد خصوصاروح این شهید عزیز وسفر کرده
آخرین اخبار