شرکت امنیتی سایبری آمریکایی قربانی حمله پیچیده هکرها شد

شرکت SonicWall قربانی حمله پیچیده سایبری هکرها شد که هدف از این حمله دسترسی به سیستم‌های داخلی این شرکت بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سایبری SonicWall که محصولات امنیتی شبکه و محافظت از داده را تولید می کند مورد حمله شدید هکرها قرار گرفت. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد حفره های امنیتی دو محصول دسترسی از راه دور کاربران را به منابع داخلی این شرکت فراهم کرده‌اند. هکرها از حفره امنیتی جدیدی که در برخی از محصولات دسترسی از راه دور SonicWall به تازگی کشف شده بود، بهره برداری کردند.

استفاده از نرم افزار شرکت SolarWinds برای نفوذ بیشتر

هنوز معلوم نیست که آیا رخنه به SonicWall توسط هکرهای مظنون روسی که در حمله اخیر به سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی آمریکایی از جمله شرکت‌های امنیت سایبری دست داشته اند انجام گرفته یا خیر. شناسایی اولیه این حمله در دسامبر نشان داد که هکرها با استفاده از نرم افزار شرکت SolarWinds توانسته بودند به اطلاعات این شرکت رخنه کنند. حداکثر ۱۸ هزار مشتری SolarWinds آپدیت آلوده به کد مخرب را برای نرم افزار مدیریت شبکه اوریون این شرکت دریافت کرده اند با این حال تصور می شود هکرها حملات بیشتری را علیه نهادهای کمتری انجام داده اند.

هکرها شرکت SonicWall را مورد حمله قرار دادند

 هکرها از متودهای دیگری برای نفوذ به شبکه های رایانه شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده کرده اند که اخیرا شناسایی شده اند. به عنوان مثال شرکت امنیت سایبری "میلواربایت" در ۱۹ ژانویه اعلام کرد این شرکت توسط هکرهای مظنون روسی با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که دسترسی ویژه به محیط‌های Microsoft Office 365 و Azure  داشتند، هدف قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار