سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با کاهش محدودیت‌های کرونایی برگزاری تور‌های گردشگری در خراسان رضوی از سر گرفته شد.

مجید فرقانی سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در جلسه ای که چند روز پیش با آقای محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی داشتیم، وی اعلام کرد با ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا به ستاد های استانی، ممنوعیت تردد و مسافرت فقط میان شهرهایی که دارای وضعیت آبی کرونایی هستند لغو شده است.

او افزود: از آن جا که اکنون مشهد مقدس دارای وضعیت آبی است لذا برقراری تورهای طبیعت گردی و گردشگری ممنوعیتی ندارد اما هنوز هیچ نامه و ابلاغیه ای از سوی وزارت میراث فرهنگی و یا اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی به دست ما نرسیده است.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: طبق گفته آقای براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، ستاد های استانی مقابله با کرونا اجازه صدور مصوبه ندارند و فقط مجری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند و بر همین اساس ما نیز اکنون منتظر مصوبه ستاد استانی نیستیم و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در حال حاضر تعدادی از دفاتر گردشگری و مسافرتی نیز برگزاری تورهای گردشگری خود را از سر گرفته اند.

فرقانی در ادامه با پاسخ به این سوال که اکنون اماکن اقامتی شهر مشهد در چه وضعیتی از لحاظ پذیرش زائر به سر می برند بیان کرد: هتل ها و مهمانپذیر های مشهد تقریبا هم چنان در وضعیت بد کمبود زائر و مسافر هستند و هنوز هیچ گواهی مبنی بر اینکه ضریب اشغال اماکن اقامتی در مشهد افزایش یافته است نداریم.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به وضعیت پرواز های مسافرتی به مقصد مشهد نیز تصریح کرد: در شرایط کرونایی و کاهش چشمگیر سفرها، بسیاری از هواپیماهای ما برای تعمیر و مسائل فنی مدتی فعالیت و تردد نداشته اند که البته به همین دلیل شاهد افزایش نرخ قیمت بلیط هواپیماها نیز بودیم.
سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تاکید کرد: پرواز های مسافرتی به مقصد مشهد نیز همچنان در شرایط گذشته به سر می برند و افزایش چندانی در میزان مسافرت های هوایی به مشهد نداشته ایم.

فرقانی با اشاره به اینکه در شرایط معمول، مشهد پذیرای دو طیف زائر خارجی و داخلی بوده است اظهار کرد: زائران خارجی و غیرایرانی که اکثرا از کشورهای عربی همسایه به مشهد سفر می کردند، همچنان ورودشان به کشور ممنوع است و لذا در شرایط حاضر به طور کلی پذیرای زائر خارجی نیستیم.

او هم چنین درباره زائران داخلی مشهد مقدس نیز افزود: میزان ورود زائران داخلی هم که از شهرها و استان های کشور به مشهد سفر می کنند، در شرایط جدید کرونایی کمی افزایش داشته اما میزان چشمگیر و قابل توجهی نیست.

 

انتهای پیام//م.م

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.