موفقیت طرح شهید سلیمانی در گروی همکاری همگانی

معاون فرماندار هندیجان گفت: طرح شهید سلیمانی در صورتی موفق خواهد بود که همه دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل کرده و در این زمینه همکاری کنند.

بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آخرین وضعیت اجرای طرح محله محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف کنترل بیماری کرونا ویروس با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان و سایر مسئولان شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

او با اشاره به نزول چند پله‌ای هندیجان در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در رتبه بندی استانی افزود: در زمینه استفاده از ماسک در ادارات و هم بین مردم کاهش چشمگیری داشته ایم، البته طی روز‌های اخیر و در پس بی توجهی و سهل انگاری شهروندان، زنگ هشدار در شهرستان به صدا درآمده است.

خضعلی با تاکید بر همکاری همگانی در اجرای طرح محله محور سردار سلیمانی و مصوبات آن اظهار داشت: همه اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه تامین تجهیزات و خودرو همکاری داشته باشند، ضمن اینکه نظارت‌ها باید در سطح شهرستان بیشتر شود و روابط عمومی‌ها در کار آموزش فعال‌تر از قبل عمل کنند.

داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در تشریح جزئیات طرح سردار سلیمانی گفت: ۹ تیم از پرسنل بهداشت، بسیج و هلال احمر در قالب ۳ گروه رهگیری، مراقبتی و نظارتی اقدامات بیماریابی، مراقبت اطرافیان، درمان بیماران و حمایت‌های مالی و بهداشتی را در سطح شهرستان انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه از آغاز طرح تا کنون از ۱۰۸ نفر نمونه گیری شده که ۱۴ مورد مثبت و حدود ۵۰ نفر نیز رهگیری (مراقبت اطرافیان بیمار) انجام شده است، تصریح کرد: افزایش آمار بیماران نمایان گر رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، اصناف، پرسنل ادارات و ارگان‌ها است، ضمن اینکه این طرح اولویت اول مقابله با کرونا است و درصورت اجرای درست و کامل بسیار تاثیر گذار خواهد بود، البته پاشنه آشیل همه این اقدامات رعایت اصول بهداشتی از سوی اقشار مختلف جامعه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.