سلیمی گفت: قبل از کرونا دنبال جمع آوری گوشی تلفن همراه هوشمند در مدارس بودیم، اما در شرایط فعلی دنبال گوشی هوشمند همراه برای تسهیل فرایند یاددهی - یادگیری هستیم.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد سلیمی معاون نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، در سفرخود به کرمان در نشست با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت نظارت و ارزیابی، گفت: نظارت دقیق از هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود سیستم، خارج از سلایق شخصی و بر اساس برنامه پیش برود.

او با بیان این که برای نظارت نیاز به اندازه گیری دقیق داریم، عنوان کرد: اندازه گیری کمک می‌کند که حقایق عیان و دروغ‌های نهان آشکار شود پس باید تلاش کنیم اندازه گیری دقیقی داشته باشیم.

سلیمی بیان کرد: پوشش حداکثری آموزشی، پوشش حداکثری شبکه شاد و کیفیت آموزشی مهمترین دغدغه‌های وزیر آموزش و پرورش در زیست بوم کرونا است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان این که کرونا مثل آوار بر سر مردم دنیا خراب شد و شرایط غبار آلودی را ایجاد کرد، گفت: کرونا مفاهیم و تعاریف تعلیم و تربیت را تغییر داد به گونه‌ای که قبل از کرونا دنبال جمع آوری گوشی تلفن همراه هوشمند در مدارس بودیم، اما در شرایط فعلی دنبال گوشی هوشمند همراه برای تسهیل فرایند یاددهی - یادگیری هستیم.

سلیمی نظارت بر فرایند یاددهی - یادگیری در شرایط غبار آلود کرونا را ضرورتی انکار ناپذیر در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی دانست و تاکید کرد: مدیران مدارس در بازدید‌ها از کلی گویی خودداری کنند، توجه به جزئیات و دوری از ابهام لازمه اندازه گیری دقیق است.

او با بیان این که باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنیم، عنوان کرد: شبکه شاد یک دستاورد بزرگ برای آموزش و پرورش است که در شرایط اضطرار (سیل، زلزله و...) کارساز خواهد بود.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش گفت: پوشش کامل و کیفیت آموزشی مرکز ثقل تیم ارزیابی وزارت است و مدارسی که کمترین پوشش را در شبکه شاد دارند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.