نیاز شدید و فوری بیمارستان های خوزستان به همه گروه های خونی

رئیس سازمان انتقال خون خوزستان گفت: به دلیل کاهش ذخایر خونی و افزایش عمل های جراحی، بیمارستان‌های استان به تمام گروه‌های خونی نیاز شدید دارند.

عبدالعزیز فقهی رئیس سازمان انتقال خون خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با اشاره به نیاز مبرم و شدید بیماران به دریافت خون گفت: با توجه به حجم نیاز استان به خون، کاهش ذخایر خونی، افزایش عمل‌های جراحی به دلیل بهتر شدن اوضاع کرونا و  همچنین تعداد زیاد بیماران تالاسمی و نیاز به دریافت خون تازه برای آنها، نیازمند اهدای مستمر همه گروه‌های خونی هستیم.

او با بیان اینکه همه مراکز انتقال خون در سطح استان فعال هستند و اهدا کنندگان باید کارت ملی به همراه داشته باشند، افزود: فرآیند خونگیری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون انجام می‌شود و اهداکنندگان نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

فقهی در خصوص افرادی که دارو مصرف می‌کنند، اظهار داشت: مصرف برخی دارو‌ها مشکلی در امر اهدای خون ندارند و بعضی دیگر محدودیت ایجاد کرده و حتی ممکن است معافیت موقت یا دائم از اهدا را به دنبال داشته باشد که این موارد طی مصاحبه و معاینه پزشکی از اهداکنندگان از سوی پزشک مربوطه در سازمان انتقال خون مشخص می‌شود.

رئیس سازمان انتقال خون خوزستان در پایان تصریح کرد: در صورتی که اهداکننده شرایط اهدای خون را داشته باشد نه تنها ضرر و عارضه‌ای ندارد بلکه برای بدن خود فرد فواید بسیاری نیز دارد و از همه هم استانی‌های عزیز خواهش می‌کنیم که در صورت داشتن شرایط اهدای خون برای نذر سلامتی خود و خانواده به کمک دیگران بشتابند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.