بررسی‌های نشان می‌دهد؛

کاهش ۲۹ درصدی نشست و برخاست پرواز‌ها

در بحث اعزام و پذیرش مسافر ۴۵ درصد و در بحث نشست و برخاست پرواز‌ها ۲۹ درصد نسبت به ۹ ماه سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در آذر ماه ۱۳۹۹ نشست و برخاست  پرواز‌ها ۲۶% نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است. همچنین در بحث اعزام و پذیرش مسافر نیز نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵۵% کاهش داشته است.

در بحث ارسال و پذیرش بار و پست در آذر ماه امسال  ارسال و پذیرش بار و پست ۴۶% نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است. همچنین در بحث پرواز‌های عبوری هم ۵۰% نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید


براساس این گزارش طبق آمار‌های ارائه شده در فرودگاه مهرآباد در ۹ ماه امسال میزان نشست و برخاست ۷۲ هزار و ۶۴۴ فروند بود و میزان اعزام و پذیرش مسافر هم ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۳۰۱ نفر بود و در بحث اعزام و پذیرش بار هم ۴۸ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۲۳۶ کیلوگرم بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بحث نشست و برخاست ۲۲ درصد کاهش  و در بحث اعزام و پذیرش مسافر ۲۹ درصد و در بحث پذیرش بار و پست هم ۳۸ درصد کاهش داشته است.

انجام ۲۰۳ هزار ۶۵ سورتی پرواز در ۹ ماه امسال/کاهش ۲۹ درصدی نشست وبرخاست پرواز‌ها

همچنین در فرودگاه مشهد در بحث نشست و برخاست ۱۹ هزار و ۹۵۸  فروند داشته‌ایم  و در بحث اعزام و پذیرش مسافر هم ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۴۳۹ مسافر بوده و در بحث ارسال و پذیرش بار و پست هم ۱۸ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۶۷ کیلوگرم بوده است؛ که این میزان آمار در مقایسه با سال گذشته در بحث نشست و برخاست مسافر ۵۸ درصد کاهش و در بحث اعزام و پذیرش مسافر ۶۸ درصد و در بحث ارسال و پذیرش بار هم ۷۲ درصد کاهش داشته است.

 در این بین سه فرودگاه اراک، پارس آباد و مغان در مقایسه با سایر فرودگاه‌های کشور در هر سه بخش بار مسافر و نشست و برخاست رشد ۱۰۰ درصدی داشته‌اند.

این در حالی است که فرودگاه‌های سمنان، همدان، شاهرود، کلاله و زنجان  ۱۰۰ درصد کاهش داشته و در ۹ ماه امسال هیچ نشست و برخاست و هیچ پذیرش بار و مسافری نداشتند و فرودگاه  رفسنجان هم در مقایسه با سایر فرودگاه‌های دیگر کاهش ۷۸ درصدی در بخش نشست و برخاست، کاهش ۸۶ درصدی در بخش مسافر و کاهش ۸۶ درصدی در بخش پذیرش و پست بار داشته است.

انجام ۲۰۳ هزار ۶۵ سورتی پرواز در ۹ ماه امسال/کاهش ۲۹ درصدی نشست وبرخاست پرواز‌ها

 از مجموع ۴۹ فرودگاه کشور در بحث نشست و برخاست ۱۸۰ هزار و ۴۶۷ فروند بوده و در بحث پذیرش و اعزام مسافر هم ۱۶ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۳۰۶  نفر بوده و در بحث پذیر بار و پست هم ۱۲۹ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۷۴۹ کیلوگرم بار در ۹ ماه امسال جابه‌جا شده‌اند که در مقایسه با سال  گذشته ۳۰ درصد در نشست و برخاست و در پذیرش مسافر هم ۴۷ درصد کاهش و در بحث پذیرش بار هم ۴۹ درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش  در ۹ ماهه سال ۹۸ تعداد اعزام پذیرش مسافر از فرودگاه‌های کشور ۳۳ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۵۹۲ نفر بودند که نشان دهنده کاهش ۴۵ درصدی مسافر هوایی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

همچنین در حالی که در ۹ ماهه سال گذشته فرودگاه‌های سمنان، همدان، شاهرود، کلاله و زنجان اقدام به پذیرش مسافر و انجام پرواز‌های داخلی و بین المللی کرده بودند. امسال فرودگاه‌های مذکور هیچ گونه تردد مسافر نداشته‌اند. این در حالی است که سال گذشته فرودگاه اراک هیچ پروازی نداشت، ولی در ۹ ماهه امسال ۶۴ سورتی پرواز و تردد ۴ هزار و ۷۲۵ مسافر را به ثبت رسانده است.

رتبه نخست نشست و برخاست هواپیما‌ها امسال  با ۷۲ هزار و ۶۴۴ پرواز به مهرآباد اختصاص داشت. همچنین این فرودگاه در ۹ ماهه امسال نسبت به اعزام پذیرش ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۳۰۱ مسافر هوایی اقدام کرده است.

فرودگاه‌های ابوموسی، ایرانشهر، اردبیل و طبس ۴ فرودگاهی هستند که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته با رشد مسافر روبه رو شده‌اند که در این میان ایرانشهر با رشد ۴۳ درصدی بیشترین افزایش مسافر در ۹ ماهه امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار