وضعیت ۱۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در فارس وخیم است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در فارس به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در فارس در استودیو سلامت دانشگاه، با بیان اینکه تست‌های تشخیصی کروناویروس در استان به دو روش PCR و تست سریع انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی آمار‌ها با وزارت بهداشت و بر اساس تصمیم ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، از این پس تنها آمار مربوط به نمونه گیری به روش PCR اعلام می‌شود و اختلاف آماری به علت حذف آمار تست‌های سریع است.

او اضافه کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۵۸۳ هزار نمونه آزمایشگاهی به روش PCR، از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که با بررسی این نمونه ها، ۱۶۶ هزار و ۴۷۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی افزود: هم اکنون ۳۹۰ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، علاوه بر این موارد ۱۰۲ بیمار نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین مجموع بهبودیافتگان بیماری کووید۱۹ را که از ابتدای شیوع تاکنون از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۱۶۲ هزار و ۲۵ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه متاسفانه ۵ هم استانی در دیروز به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند، گفت: با افزوده شدن موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به ۳ هزار و ۱۱۶ نفر رسیده است.

همتی ادامه داد: روند افزایشی مبتلایان به کروناویروس در روز‌های گذشته به ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان فارس، زنگ خطر آغاز موج چهارم کروناویروس در استان است.

او از هم استانی‌ها به ویژه در مناطق جنوبی استان فارس خواست تا ضمن پرهیز از عادی پنداری و سهل انگاری نسبت به جدی گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی، در کاهش آمار‌های ابتلا و جان باختن مبتلایان سهیم شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار