کارگردان «عشایر» جایزه بهترین کارگردان سال را می‌گیرد

کلویی ژائو با فیلم «عشایر» به اولین کارگردان زنی تبدیل می‌شود که جایزه بهترین کارگردان سال را از جشنواره پام اسپرینگز دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، جوایز بین المللی فیلم پام اسپرینگز جایزه بهترین کارگردان سال را به کلویی ژائو برای فیلم سینمایی «سرزمین آواره ها» اهدا می‌کند.

او اولین کارگردان زن در این رویدد ۳۲ ساله محسوب می‌شود که قرار است این جایزه را دریافت کند.

این جشنواره و جوایز فیلم به صورت حضوری برگزار نمی‌شود؛ اما جوایز افتخاری امسال به عنوان بهترین‌های سال در هر بخش شناخته می‌شوند. خبرنامه تلویزیونی اینترتیمنت ویکلی در روز‌های ۱۱ و ۲۵ فوریه برنامه‌ای برای این جوایز پخش خواهد کرد.

با این جایزه، ژائو نیز به کری مولیگان پیوست که پیش از این اعلام شده بود برای بازی در فیلم سینمایی «زن جوان نوید دهنده» جایزه بهترین ستاره بین المللی را دریافت می‌کند.

«عشایر» سومین تجربه کارگردانی ژائو است. او پیش از این در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ دو فیلم «آهنگی که برادرانم به من آموختند» و «سوارکار» را ساخته بود. فیلم بعدی او با نام «ابدی ها» در ژانر ابرقهرمانی برای اکران در ۵ نوامبر ۲۰۲۱ تنظیم شده است.

رئیس این جشنواره گفت: «عشایر» یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های سال است و ما خوشحالیم که او را به عنوان اولین کارگردان زنی که این جایزه را دریافت می کند، معرفی کنیم.

کسانی که در سال‌های گذشته جایزه بهترین کارگردانی سال را دریافت کرده اند، شامل کوئنتین تارانتینو برای «روز و روزگاری در هالیوود»، دیوید او راسل برای «مبارز»، جیسون رایتمن برای «بالا در آسمان»، الکساندر پین برای «راه‌های فرعی»، آلخاندرو ایناریتو برای «بابل» و «مرد پرنده ای» و استیو مک کوئین برای «۱۲ سال بردگی» می‌شود.

جشنواره بین المللی و جوایز فیلم پام اسپرینگز قرار است در سال ۲۰۲۲ برگزار شود، اما فستیوال کوچکی از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ ژوئن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
somaye
۱۸:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
او اولین

کارگردان زن



در این رویدد ۳۲ ساله




محسوب می‌شود که




قرار است این




جایزه را دریافت کند.