عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:

فروش بلیط تورهای نوروزی در این مرحله از کرونا جایز نیست

مردانی گفت: آغاز فروش بلیط تورهای نوروزی و اقدام به سفرهای غیرضروری می تواند خطرآفرین باشد و نباید ساده انگاری کرد.

مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: خوشبختانه بخش اعظم کشور از وضعیت قرمز خارج شده است و عمده شهر‌ها در وضعیت آبی و زرد هستند، حتی تعداد شهر‌هایی که وضعیت نارنجی دارند کم شده است و با توجه به کاهش آمار، امید داریم که در آینده به مرحله کنترل کامل ویروس برسیم.

او ادامه داد: برخی از مردم به دلیل بهبود شرایط و تغییر رنگ شهرها، فکر می‌کنند کرونا تمام شده است و باید زندگی عادی خود را از سر بگیرند و حتی بعضا دیگر از ماسک هم استفاده نمی‌کنند و اقدام به مسافرت می‌کنند؛ در حال حاضر شاهد آغاز ثبت نام تور‌های مسافرتی نوروزی هستیم که این رفتار‌ها می‌تواند خطرناک و تبعات سختی در پیش داشته باشد.

مردانی افزود: بهبود شرایط استان‌ها و کاهش آمار نباید موجب فریب مردم بشود تا با ساده انگاری به دام پیک‌های جدید کرونا بیفتند. مردم ما قرار نیست کار سختی انجام دهند، بلکه تنها خواسته ما از مردم فهیم، ادامه دادن به رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک است. همه تلاش مسئولان بر این است که تا اواخر بهمن موضوع واکسیناسیون وارداتی و داخلی آغاز شود و ادامه پیدا کند تا عده زیادی از مردم تا سال آینده واکسیناسیون را انجام داده باشند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در مورد کرونای انگلیسی گفت: این نوع جهش یافته از ویروس کرونا، نسبت به جهش‌های قبل که در بین جوانان و افراد کم سن و سال شیوع کمتری داشت، در بین جوانان و کودکان شایع‌تر و شدت علائم و سرایت پذیری آن نیز بسیار بیشتر از نوع قبل است و طبق آخرین آماری و اطلاعات متاسفانه میزان مرگ و میر ویروس جهش یافته انگلیسی، بسیار بیشتر از ویروس کرونای چینی است و همین مورد باید هشداری باشد تا تمام مبتلایان به این نوع از ویروس، رصد شوند و بتوان با آگاهی از سرایت سریع آن جلوگیری کرد.

او گفت: طبق گفته‌های وزیر بهداشت، تا کنون ۷مورد مبتلا به کرونای انگلیسی، در ایران داریم و تا این لحظه مورد جدید ابتلا گزارش نشده است، اما هر لحظه امکان سرایت وجود دارد.

مردانی بیان کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو به ویژه تعطیلات نوروزی، مردم باید نکاتی را رعایت کنند که ساده و تکراری به نظر می‌رسد، اما مداومت بر آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط داشته باشد. این نکات شامل شست و شوی مکرر دست، استفاده از ماسک از منزل تا منزل، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری است که با رعایت این نکات با کمک خدا می‌شود بساط این بیماری را حتی تا عید نوروز جمع کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید حمیدی
۲۲:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام
مردم و کسبه مردم مشهد رو نابود کردید!!!! ، چرا مردم مسافرت نرون ؟ برای انفلانزا اینکارها رو نکردید انفلانزا های مختلف ، مراقبتهای شخصی و عمومی رو در مقابل کرونا اجباری کنید ، مشهد شهر زیارتی هست ، نه صنعتی و تریستی خارجی و غیره ،،،
کمک معیشتی کسبه رو هم که نمی کنید ، چرا عادت کردین به اقشار ظلم کنید ، یک مسول چرا جوابگو نیست ، چرا مردم اذیت می کنید ، تا عید میشه ایام سوگواری میشه فوری مسافرت ممنوع می کنید ، کسبه مشهد با بی پولی چکار کنند.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۰:۲۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
چون میخ آهنین نرود فرو به سنگ * با مغز کهنه‌ام چه باور کنم تو را؟
با بزم و گردشم ای کرونا مجنگ! * من خود نمرده‌ام که باور کنم تو را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
تا ریشه کنی کرونا نباید مسافرت رفت و نباید مهمانی گرفت
همین
آخرین اخبار