ارائه خدمات ویزیت در منزل به ۳۰۰ مددجوی زنجانی

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از فعالیت تیم‌های ویزیت در منزل جهت ارتقاء سلامت جسمانی و روانی بیماران تحت پوشش بهزیستی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، منافی مدیر بهزیستی شهرستان زنجان بااشاره به اینکه مراکز شبانه روزی بهزیستی از جمله مراکزی است که بی وقفه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: در حال حاضر ۶۸ نفر در مرکز سالمندان، ۲۹۲ نفر در مراکز نگهداری بیماران روانی مزمن، ۱۴۵ نفر در مراکز نگهداری معلولین ذهنی و ۳۵۰ نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری و اختیاری و ۵۲ نفر نیز در مراکز شبه خانواده به صورت شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

او افزود: خدمات مراکز برقرار و پرسنل ضمن ارائه خدمت معمول به علت الزامات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی خاص تمام سعی  خود را جهت تضمین سلامت مددجویان و محافظت مراکز از ورود ویروس کرونا اعمال می‌کنند.

منافی ادامه داد: یارانه مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن و مراکز توانبخشی روزانه‌ی افراد دارای معلولیت در دی ماه با تعرفه مصوب جدید هئیت وزیران پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه پذیرش در مراکز تحت نظارت بهزیستی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه توانبخشی ۳۲ جلسه کمیسیون پزشکی تشکیل و برای ۳۷۵ نفر کارت معلولیت صادر  شده است.
 
منافی گفت:  طی این مدت ۵۰۴ نفر نیز در مراکز شبانه روزی پذیرش شده و ۴۶۱ نفر از خدمات مراکز روزانه توانبخشی بهره‌مند شده اند.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان در خصوص کارآفرینی و حمایت از اشتغال افراد دارای معلولیت گفت: از ابتدای امسال تاکنون  ۹۲ طرح خود اشتغالی و ۴۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به ۴۲ نفر از افراد دارای معلولیت پرداخت شده است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.